اعلام برنامه مسابقات والیبال قهرمانی جهان

اعلام برنامه مسابقات والیبال قهرمانی جهان

فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) برنامه کامل و جدید مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان را اعلام کرد و شاگردان بهروز عطایی دیدارهای خود را از شهر لیوبلیانا پایتخت اسلوونی آغاز خواهند کرد.

با اعلام فدراسیون جهانی والیبال، مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۲ با حضور ۲۴ تیم از چهارم تا بیستم شهریورماه سال ۱۴۰۱ به میزبانی دو کشور لهستان و اسلوونی برگزار خواهد شد.

مرحله مقدماتی این رقابت‌ها از روز جمعه چهارم شهریورماه آغاز می‌شود و به مدت شش روز (نهم شهریورماه) با برگزاری ۳۶ مسابقه ادامه خواهد داشت و پس از این مرحله، هشت تیم از دور رقابت‌ها کنار خواهند رفت.

گروه‌بندی کامل مرحله گروهی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه: A اوکراین، صربستان، تونس و پورتوریکو

گروه: B برزیل، ژاپن، کوبا و قطر

گروه C :لهستان، آمریکا، مکزیک و بلغارستان

گروه D: فرانسه، اسلوونی، آلمان و کامرون

گروه E: ایتالیا، کانادا، ترکیه و چین

گروه F: آرژانتین، ایران، هلند و مصر

دیدارهای مرحله مقدماتی دو گروه A و C به میزبانی لهستان در شهر کاتویتسه برگزار خواهد شد و چهار گروه دیگر (دوم، چهارم، پنجم و ششم) در پایتخت اسلوونی (لیوبلیانا) به میدان می‌روند.

بنابراین تیم ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی در کشور اسلوونی به مصاف حریفان (آرژانتین، مصر و هلند) خود خواهد رفت.

برنامه دیدارهای تیم ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی قهرمانی جهان به وقت تهران به قرار زیر است:

پنجم شهریور: ایران – آرژانتین ساعت ۲۰

هفتم شهریور: ایران – مصر ساعت ۲۰

نهم شهریور: ایران – هلند ساعت ۲۰

در پایان مرحله گروهی، دو تیم برتر هر گروه به مرحله دوم صعود خواهند کرد و چهار تیم نیز از بین تیم‌های سوم شش گروه که عملکرد بهتری داشته باشند، به مرحله حذفی راه پیدا خواهند کرد.

ادامه مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان در سال ۲۰۲۲ شامل مرحله یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال پیکار خواهد بود و در مجموع با برگزاری ۵۲ مسابقه (گروهی و حذفی)، قهرمان این رقابت‌ها مشخص خواهد شد.

۱۶ تیم صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی بر اساس عملکرد در مرحله گروهی در یک جدول قرار می‌گیرند تا حریفان این مرحله مشخص شوند. بنابراین در مرحله یک هشتم نهایی تیم اول با شانزدهم، دوم با پانزدهم، سوم با چهاردهم، چهارم با سیزدهم، پنجم با دوازدهم، ششم با یازدهم، هفتم با دهم و تیم هشتم جدول با نهم مسابقه خواهد داد.

این مرحله به مدت چهار روز از روز شنبه دوازدهم شهریورماه آغاز می‌شود و با هشت دیدار در دو شهر گلیویسه (لهستان) و لیوبلیانا (اسلوونی) پیگیری خواهد شد.

مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان سال ۲۰۲۲ جهان نیز روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۶ و ۱۷ شهریور با چهار مسابقه در دو شهر گلیویسه و لیوبلیانا برگزار می‌شود تا چهره چهار تیم برتر این مسابقات مشخص شود.

مراحل نیمه نهایی و نهایی این رقابت‌ها روزهای نوزدهم و بیستم شهریورماه به میزبانی شهر کاتویتسه لهستان برگزار خواهد شد.