اطلاعیه آبفا خوزستان: مردم نسبت به ذخیره آب اقدام کنند  

اطلاعیه آبفا خوزستان: مردم نسبت به ذخیره آب اقدام کنند    

روابط‌عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به پیش بینی وقوع سیل در مناطق مختلف این استان از مردم خواست تا نسبت به ذخیره سازی آب مورد نیاز خود برای روزهای آینده اقدام کنند.

در این اطلاعیه‌ آمده است: نظر به پیش بینی سازمان هواشناسی درخصوص نفوذ هوای موسمی مونسون و احتمال وقوع رگبار همرفتی در برخی مناطق شهری و روستایی استان، شرکت آب و فاضلاب خوزستان تمام تمهیدات لازم را برای تامین آب مورد نیاز فراهم کرده است.

این اطلاعیه افزوده است: این شرکت در راستای مأموریت سازمانی و مسئولیت اجتماعی خود تمامی تمهیدات لازم برای تأمین حداکثری آب برای شهروندان ساکن در شهرها و روستاها و دفع فاضلاب از محیط زندگی مردم را اتخاذ نموده است.

آبفا در اطلاعیه خود آورده است: به‌حداقل‌رساندن مشکلات احتمالی، همراهی مردم می‌طلبد لذا از عموم هم استانی‌ها خواهشمندیم ضمن رعایت اصول صرفه‌جویی در مصارف مختلف نسبت به ذخیره‌سازی آب موردنیاز خود طی روزهای آینده اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: همچنین در مناطق برخوردار از شبکه فاضلاب نیز از مردم درخواست داریم ضمن پاک‌سازی شبکه خانگی خود منتهی به شبکه شهری از ریختن هرگونه نخاله و زباله به داخل منهول‌های فاضلاب خودداری کنند.

این اطلاعیه افزوده است: از همه مردم خوزستان درخواست داریم تا در صورت بروز هرگونه انسداد در شبکه فاضلاب مراتب را به سامانه ارتباط مردمی به شماره ۱۲۲ اطلاع دهید تا همکاران ما در بخش‌های عملیاتی نسبت به اعزام جنتکس و مکنده برای رفع مشکل اقدام لازم را بعمل آورند.

در پی اطلاعیه پنجم مرداد ۱۴۰۱ اداره‌کل هواشناسی خوزستان مبنی بر پیش بینی وقوع بارش شدید در برخی مناطق استان، و اعلام وضعیت قرمز اداره‌کل مدیریت بحران استانداری مبنی بر تداوم، گسترش و تشدید فعالیت پدیده‌های همرفتی و موسمی مونسون هند بر استان تا نهم مرداد، تمام دستگاه‌های اجرایی استان به حالت آماده باش درآمدند.

بر اساس این هشدار، وقوع رگبار و رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ، وزش باد شدید و سیلابی شدن مسیل‌ها در ۱۰ شهرستان خوزستان به‌ویژه مناطق شرقی، شمال شرقی و جنوب‌شرقی و خیزش گردوغبار و احتمال وقوع توفان پیش بینی شده است.