اسکان مسافران در استان فارس از مرز ۲ میلیون و ۲۰۰ نفر گذشت

اسکان مسافران در استان فارس از مرز ۲ میلیون و ۲۰۰ نفر گذشت

براساس آمار رسمی از ۲۷ اسفندماه تا پایان روز هشتم فرودین‌ماه ۲ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۴۹ مسافر در استان فارس اقامت داشته‌اند.

بعد از گذشت دو سال از همه‌گیری کرونا استان فارس نوروز امسال پذیرای مسافران بود اما استقبال گردشگران بیش از پیش‌بینی‌ها بود. به گفته استاندار فارس ظرفیت رسمی برای اسکان مسافران در شهر شیراز  23 هزار نفر روز  در نظر گرفته شده بود که با توجه به استقبال گردشگران با اضافه کردن کلاس‌های درس، خوابگاه‌ها و حسینیه‌ها این ظرفیت به 200 هزار نفر افزایش یافت.

آن طور که مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرده ستاد اسکان آموزش و پرورش فارس 1325 مدرسه را برای اسکان مسافران آماده کرده است و با توجه به حجم بالای ورود مسافران به فارس با مجوز شورای تامین مجوز برپایی چادر در حیاط مدارس نیز داده شد.

علاوه بر این شهرداری شیراز نیز 4 کمپ اسکان موقت در ورودی‌های شهر شیراز راه‌اندازی کرده و امکان نصب چادر نیز در 12 پارک داخل شهر برای مسافران وجود دارد که ظرفیت آنها 4500 چادر است و به گفته معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با ورود پرتراکم مسافران، پارک‌های دیگر نیز برای نصب چادر در نظر گرفته شده است.  

سید موید محسن‌نژاد سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان فارس امروز در ارتباط مجازی با خبرنگاران  و در تشریح آخرین وضعیت اقامت مسافران در استان و بازدید از اماکن تاریخی اظهار داشت: از 27 اسفندماه تا پایان روز هشتم فروردین ماه در مجموع 2 میلیون و 254 هزار و 849 نفر در استان فارس اقامت داشتند.

به گفته وی مراکز اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، بوم گردی، مهمانپذیر، اقامتگاه سنتی، مجتمع گردشگری، منازل استیجاری، چادر و کمپ مسافرتی، مهمانسراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی، سالن‌های ورزشی و مدارس می‌شود.

بازدید از اماکن تاریخی استان فارس به بیش از یک میلیون رسید

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان فارس آمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی_ فرهنگی استان فارس نیز تا پایان روز هشتم فروردین ماه در مجموع یک میلیون و 95 هزار و 867 نفر بوده است که حافظیه با 321 هزار و 537 بازدیدکننده در صدر بازدیدها قرار دارد.

بعد از آرامگاه حافظ به ترتیب مجموعه جهانی تخت جمشید، آرامگاه سعدی، ارگ کریم خان زند و پاسارگاد بیشترین بازدید را در بین آثار تاریخی فارس داشته‌اند. تخت جمشید 204 هزار و 437 بازدیدکننده، آرامگاه سعدی 183 هزار و 824 بازدیدکننده، ارگ کریم خان 109 هزار و 392 بازدیدکننده و پاسارگاد 107 هزار و 342 بازدیدکننده داشته‌اند.