اسفندماه، شيراز ميزبان كونگ فو كاران 53 كشور جهان

حجت ا... جوانمردي، رئیس هيات كونگ فوي استان فارس در « خبرنیوز»

اسفندماه، شيراز  ميزبان  كونگ فو كاران 53 كشور جهان

علی جمشیدپور -«خبرنیوز»/ چنانچه شرایط مهیا شود در اسفندماه امسال شاهد برگزاری مسابقات جهانی کونگ فو با حضور قهرمانان 53 کشور  جهان در شیراز خواهیم بود.

این خبر را حجت ا... جوانمردی سکاندار هیات کونگ فو استان فارس در نشست با سرویس ورزشی «خبرنیوز» بیان کرد و گفت: قبلاً مذاکرات مفصلی با مسئولین فدراسیون کونگ فو و استان فارس برای برگزاری این مسابقات داشته‌ایم که نهایتاً به این نتیجه رسیدیم از قهرمانان 53 کشور جهان برای شرکت در این مسابقات دعوت کنیم و هزینه برگزاری آن حدود 10 ميليارد تومان برآورد شد که فدارسیون کونگ فو برای تأمین 20 درصد آن قول مساعد داد و مابقی نیز مقرر شد از طرف مسئولین استان تأمین شود، امیدوارم مسئولین فدراسیون به قول خود عمل کنند تا مسابقاتی که قرار بود پیش از جام جهانی فوتبال برگزار شود انشاء ا... در اسفند ماه امسال شاهد برگزاری اش در شیراز باشیم.

حجت ا... جوانمردی که 16 سال است مسئولیت هیات کونگ فو فارس را به عهده دارد می گوید: از  13 سالگی به این رشته ورزشی علاقمند شدم  و به دلیل ممنوعیت این رشته ورزشی در کشور  تا سال 70 مسابقاتی برگزار نشد تا من در آن شرکت و توانایی خود را نشان دهم لذا به مربیگری در این رشته روی آوردم و اکنون هم با مدرک بین المللی کونگ فو درخدمت علاقمندان این ورزش هستم.

وی در گفت و گویش، به جامعه کونگ فو فارس برای کسب مقام اول و هیات برتر کشور بین 31 استان تبریک گفت و اظهار امیدواری برای تکرار این کامیابی ها کرد.

جوانمردی با اشاره به این مطلب که شورای عالی هیات کونگ فو استان فارس بر تصمیمات اساسی این هیات نظارت کامل دارد تصریح کرد: موفقیت در کار تیمی است و با کار فردی نمی توان به نتایج درخشانی دست پیدا کرد. لذا با تشکیل یک شورای عالی که متشکل از 9 نفر از پیشکسوتان این رشته است در این چند سال موفق شدیم با تصمیمات گروهی نتایج درخشانی در سطح کشور به دست آوریم.

وی با اشاره به مسأله بیمه کونگ فو کاران فارس  گفت: تعداد بیمه شدگان در این رشته ورزشی بالغ بر 7 هزار نفر هستند و به خود می بالیم که در چند سال اخیر رشته کونگ فو را ارتقاء داده و در جذب مخاطبین این ورزش موفق عمل کرده ایم به گونه ای که ورزشکاران، مربیان، داوران و فعالان این رشته ورزشی در استان فارس نزدیک به 7 هزار نفر هستند که در کشور رقم بسیار بالایی به حساب می آید.

بانوان موفق تر از آقايان؛ ما هم بود‌‌‌جه بيشتري صرفشان مي كنيم

جوانمردی با ابراز رضایت از عملکرد بانوان در رشته ورزشی کونگ فو بیان کرد: در بخش بانوان با حضور بیش از 2 هزار نفر که شامل ورزشکار، مربی، داور و ... می شود معمولا در لیگ کشوری مقام اول را کسب می کنیم و این نشان دهنده آن است که بانوان موفق تر از آقایان ظاهر شده اند. لذا به جرات می توانم بگویم که عمده بودجه هیات را در بخش بانوان به دلیل موفقیت های خوبی که کسب می کنند هزینه می کنیم و بد نیست بدانید لقب بهترین مربی بانوی ایران در سال گذشته به خانم مرادی، مربی استان فارس تعلق گرفت.

حامی مالی نداریم مسئولین به قولشان عمل و حمایتمان کنند

رئیس هیات کونگ فو استان فارس در رابطه با حمایت از ورزشکاران حرفه ای ابراز کرد: هیات های ورزشی با بودجه های ناچیزی که در اختیار دارند، از توان حمایتی پایینی برخوردار هستند، اگر بتوانند در زمینه جذب حامی مالی موفق عمل کنند دستشان برای حمایت از ورزشکارانشان بازتر است، ما هم مانند دیگر هیات های ورزشی در کونگ فو با شرایط سخت مالی رو به رو هستیم و متاسفانه عملکرد ضعیف هیات در رابطه با جذب اسپانسر، از متولیان ورزش استان برای  کمک های مالی و حمایت از ورزشکاران مقام آور تقاضای توجه داریم. جوانمردی در پایان از توجه روزنامه «خبرجنوب» به مسائل ورزشی استان تشکر کرد و گفت: بی شک این توجه موجب تقویت و پیشرفت ورزش فارس خواهد شد.