اسرائیل: برجام دست‌کم تا قبل از انتخابات آمریکا احیا نمی‌شود

اسرائیل: برجام دست‌کم تا قبل از انتخابات آمریکا احیا نمی‌شود
دولت اسرائیل باور ندارد که ایران هیچ‌گونه قرارداد تازه‌ای را بپذیرد

به‌گفته یک مقام‌ اسرائیلی، فعلا بعید به‌نظر می‌رسد که پرونده فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی به شورای امنیت ارجاع داده شود

روزنامه تایمز اسرائیل، با انتشار گزارشی در روز جمعه، ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۲، از قول یکی از مقام‌های دولت این کشور نوشت بعید به‌نظر می‌رسد که تا پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای ایالات متحده آمریکا، توافقی میان جمهوری اسلامی ایران و قدرت‌های جهانی صورت بگیرد.

این فرد در بخشی از اظهاراتش گفت: «اگر آمریکا مطالبات ایران را نپذیرد و ایران به خواسته‌های آمریکا تن ندهد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز تحقیقاتش را متوقف نکند، هیچ نوع بازگشتی به توافق وجود نخواهد داشت.»

به‌گفته این مقام دولتی اسرائیل، به‌نظر می‌رسد اگر جمهوری اسلامی ایران امتیازهایی مضاف برآنچه در متن قرارداد برجام آمده است، به‌دست نیاورد تمایلی به بازگشت به این توافق نخواهد داشت. او همچنین گفت دولت اسرائیل نیز باور ندارد که ایران هیچ‌گونه قرارداد تازه‌ای را بپذیرد.

اظهارات این فرد تنها چند ساعتی پیش از آغاز سفر یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل، به برلین بیان شد؛ جایی که برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در کانون گفتگوها قرار خواهد داشت.