استقلال با «گیتار ارسلان» صعود کرد

استقلالی‌ها با برتری یک بر صفر مقابل پیکان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کردند

استقلال با «گیتار ارسلان» صعود کرد

پیکان و استقلال امروز (سه‌شنبه) در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال در ورزشگاه شهید دستگردی به مصاف هم رفتند که این دیدار با تک گل ارسلان مطهری که به شادی گل‌های گیتارزنی مشهور شده، در پایان ۱۲۰ دقیقه با برتری یک بر صفر شاگردان فرهاد مجیدی به پایان رسید تا استقلالی‌ها به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند.

نیمه نخست

نیمه نخست بازی استقلال و پیکان کم افت و خیز پیگیری شد و دو تیم بازی کسل‌کننده‌ای به نمایش گذاشتند. البته پیکان روی یک حرکت ترکیبی در دقیقه ۳۰ می‌توانست دروازه استقلال را باز کند که شوت فلاح در موقعیت تک به تک با واکنش خوب علیرضا رضایی همراه شد تا گلی به ثمر نرسد.

استقلال هم در اوایل بازی روی ضدحمله‌ای که با حرکت تند و تیز امیرحسین حسین‌زاده آغاز شد، می‌توانست به گل برسد اما آرمان رمضانی قدر پاسی که یامگا به او داده بود را ندانست و شوتش با بی‌دقتی به مدافع پیکان خورد و برگشت. رمضانی در این صحنه می‌توانست به حسین‌زاده پاس بدهد و او را تقریبا در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار دهد.

پیکانی‌ها در دقیقه ۴۵ شانس باز کردن دروازه را داشتند اما ضربه سر فرامرزی روی ارسال کرنر پس از برخورد به دستان رضایی به کرنر رفت. شاگردان مجتبی حسینی روی کرنر دوم هم خطرناک ظاهر شدند و این بار ضربه سر صالحی از همان نقطه‌ای که فرامرزی سرزنی کرده بود، با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم

نمایش استقلال و پیکان در نیمه دوم بهتر از نیمه اول بود و توانستند موقعیت‌های خوبی روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند. اولین موقعیت خطرناک را پیکان در دقیقه ۵۷ خلق کرد، جایی که مجتبی حق‌دوست با پاس ابراهیم صالحی در موقعیت تک به تک با رضایی قرار گرفت و می‌توانست دروازه استقلال را باز کند اما رضایی به خوبی از محوطه جریمه خارج شد و خودش را مقابل شوت حق‌دوست قرار داد تا مانع از باز شدن دروازه تیمش شود.

پس از این موقعیت دو تیم موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای داشتند تا این که استقلال با شوت نیک‌نفس دروازه پیکان را با خطر مواجه کرد. این شوت با واکنش کرمانشاهی به کرنر فرستاده شد.

در این نیمه یک اتفاق نگران کننده هم رخ داد، زمانی که فلاح، بازیکن پیکان در محوطه جریمه استقلال تصمیم به زدن شوت آکروباتیک کرد اما برخورد پای او به سر دانشگر، منجر به بی‌هوش شدن این بازیکن استقلال برای چند لحظه شد. البته این بازیکن پس از چند دقیقه به شرایط بازی برگشت و برای استقلال بازی کرد.

استقلال در دقیقه ۸۱ می‌توانست روی حرکت جعفر سلمانی به گل برسد اما ضربه آخر او کیفیت لازم را نداشت و با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه استقلال و پیکان سعی کردند موقعیت‌سازی کنند اما راه به جایی نبردند و نیمه دوم هم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا بازی به وقت‌های اضافه برود.

وقت‌های اضافه

وقت اضافه اول با حملات استقلال شروع شد و در دقیقه ۹۲ سانتر جعفر سلمانی و ضربه ارسلان مطهری وارد دروازه کرمانشاهی شد تا استقلالی‌ها بالاخره دروازه پیکان را باز کنند و از حریف خود پیش بیفتند.

در ادامه پیکانی‌ها برای جبران گل خورده روی دروازه استقلال فشار آوردند که تلاش آن‌ها با مهار توپ توسط علیرضا رضایی همراه شد.

در مهم ترین حمله پیکانی‌ها غلامرضا ثابت ایمانی در دقیقه ۱۰۱ از پشت محوطه جریمه استقلال به سمت دروازه رضایی شوت زد که این توپ به شکل خطرناکی به تیر دروازه استقلالی‌ها برخورد کرد و به بیرون رفت.

در دقیقه ۱۰۶ ارسال منصور باقری و ضربه پیکانی‌ها در هرج و مرج محوطه جریمه با واکنش علیرضا رضایی همراه شد تا پیکانی‌ها باز هم در گلزنی ناکام بمانند.

در نیمه دوم وقت‌های اضافه پیکانی‌ها فشار خود را روی دروازه استقلال حفظ کردند اما نتوانستند موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد کنند تا در نهایت این دیدار با همین نتیجه به پایان برسد و پیکان از جام حذفی کنار برود.

ترکیب استقلال: علیرضا رضایی، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، ابوالفضل جلالی (ارسلان مطهری، دقیقه ۷۳)، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس، وریا غفوری (جعفر سلمانی، دقیقه ۷۳)، کوین یامگا (سبحان خاقانی، دقیقه ۱۰۶) ، امیرحسین حسین‌زاده ( روزبه چشمی، دقیقه ۱۰۲) و آرمان رمضانی (رودی ژستد، دقیقه ۶۰).

ترکیب پیکان: فرهاد کرمانشاهی، امیرحسین جدی (دانیال جهانبخش، دقیقه ۳۸)، سامان فلاح، اسماعیل بابایی(امیرحسین غلامی، دقیقه ۱۰۰)، ابراهیم صالحی، محمدعلی فرامرزی، محمدجواد آزاده، ایمان اکبری، مجتبی حقدوست (پیمان رنجبری، دقیقه ۹۸)، محمدحسین فلاح و غلامرضا ثابت ایمانی.