استاندار: هرمزگان در جایگاه دوم اشتغال و ساخت مسکن قرار گرفت

استاندار: هرمزگان در جایگاه دوم اشتغال و ساخت مسکن قرار گرفت

استاندار هرمزگان با بیان اینکه این استان در جایگاه دوم اشتغال و ساخت مسکن کشور قرار گرفته است گفت: این استان در حوزه مدیریت پروژه‌های عمرانی در کشور رتبه نخست، تولید مسکن با هشت هزار واحد در دست ساخت در رده دوم و در حوزه رشد اقتصادی فصلی با رشد ۲.۶۸ درصدی از برنامه ابلاغی جلوتر است.

مهدی دوستی روز دوشنبه با اعلام این خبر عنوان کرد: هرمزگان در حوزه پروانه‌های جدید صنعتی و حوزه ایجاد شغل نیز در رده دوم کشوری قرار دارد. 
وی افزود: به دنبال تعریف برنامه‌های توسعه استان هستیم و در همین راستا الگوی طرح پیمان را بر مبنای پیشرفت مردم هرمزگان تدوین کردیم که دو رکن اساسی این برنامه برمبنای پیشرفت و مردم بسته شد. 

استاندار هرمزگان ادامه داد: به همین منظور هفت حوزه اصلی در بخش پیشرفت و ۶ حوزه در بخش مردم تعریف و تمامی برنامه‌ها برای توسعه هرمزگان در متن این حوزه‌ها تدوین و در دستور کار اجرایی قرار داده شد. 

وی تصریح کرد: در بخش پیشرفت هرمزگان چند راهبرد کلان داریم که مهم‌ترین آن تمرکز بر روی ایجاد صنایع تمام کننده زنجیره موادخام خروجی از استان برای جلوگیری از خام فروشی است و در بخش مردم نیز راهبرد مهم و اساسی ما مولدسازی دارایی‌های دولتی است. 

دوستی اظهار داشت: در همین راستا به دنبال ایجاد شهرک‌های بزرگ از جمله شهر نساجی، فولاد، شیشه و شهر صنعتی لجستیکی هستیم که می‌تواند کمک قابل توجهی در حوزه‌های اشتغال و اقتصاد استان داشته باشد و طرح‌های آن در لیست تصویب هیئت دولت است. 

وی با تأکید بر توجه ویژه به مردم در تدوین برنامه‌های استان بیان داشت: در بخش مردم توانستیم از ظرفیت‌های معطل در حوزه‌های درمانی، ماشین آلات دولتی و سالن‌ها و اماکن ورزشی برای بهبود خدمات دهی به مردم هرمزگان استفاده کنیم.