استاندار: مسیر توسعه خوزستان سرعت گرفته است

استاندار: مسیر توسعه خوزستان سرعت گرفته است

استاندار خوزستان با بیان اینکه از مجموع ۶ هزار میلیارد اعتبار سفر هیات دولت به استانها، حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار خوزستان بوده است، گفت: این موضوع بیانگر این است که دولت در جهت حل مشکلات خوزستان و بهبود وضعیت معیشت و رفاه مردم و توسعه استان قدم های بزرگی برداشته است.

صادق خلیلیان امروز در حاشیه بازدید از ایستگاه شهید چمران طرح آبرسانی غدیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پروژه آب غدیر که در خردادماه به پایان می رسد، حدود ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت استان اعم از شهری و روستایی، از آب مطمئن و با کیفیت برخوردار می شوند.

وی افزود: میزان حجم و کیفیت آب دو برابر خواهد شد و یکی از مشکلات نیمی از جمعیت استان حل می شود.

استاندار خوزستان گفت: بحث شبکه های فاضلاب در شهرهای مختلف از جمله اهواز در حال انجام است. بخش اضطراری فاضلاب اهواز انجام شده و مجموع پروژه طی دو سال به اتمام خواهد رسید.

خلیلیان تصریح کرد: مباحث مرتبط با تامین آب بخش کشاورزی و توسعه آن در استان را با تغییر الگوی کشت و تامین آب برای کشت موجود، مدیریت کردیم تا بتوانیم تا پایان سال زراعی آینده، ۱۰تا ۱۲ درصد از نیاز کشور را به محصولات کشاورزی از طریق خوزستان تامین کنیم.

وی افزود: خوشبختانه بخش های مختلف، بحث اشتغالزایی، تولید مسکن ارزان قیمت و توسعه راه های استان اعم از شهری، روستایی و عشایری، اصلاح و بازسازی منطقه اندیکا در مصوبات سفر هیات دولت به استان وجود دارد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در مجموع، ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتباراتی است که در قالب سفر هیات دولت به خوزستان تخصیص یافته است. ۲۰ هزار میلیارد تومان برای توسعه سرمایه گذاری و ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جوانان تخصیص پیدا کرده است .

خلیلیان بیان کرد: مسیر توسعه استان سرعت گرفته و تا کنون یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبارات تخصیص پیدا کرده و وارد استان شده است. همچنین ۲۴۰ میلیارد تومان دیگر نیز تخصیص یافته و اختصاص پیدا می کند.

وی ادامه داد: از مجموع ۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات داده شده در کشور برای پروژه های سفر هیات دولت به همه استان ها، حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن، اعتبار خوزستان بوده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: این موضوع بیانگر این است که دولت در جهت حل مشکلات خوزستان و بهبود وضعیت معیشت و رفاه مردم و توسعه استان قدم های بزرگی برداشته است.

خلیلیان افزود: در بحث بهداشت و درمان خوشبختانه ۹ بیمارستان در مصوبات سفر است و تا تابستان آینده، دو بیمارستان طالقانی آبادان و فوق تخصصی قلب خرمشهر قطعا مورد بهره برداری قرار می گیرند. این موضوع به درمان مردم استان و گردشگری سلامت کمک می کند.

وی گفت: چند بیمارستان دیگر نیز تا تابستان مورد بهره برداری قرار می گیرند و تجهیز می شوند و در این زمینه قدم های خوبی برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان استان برداشته شده و خواهد شد.