استاندار فارس: ۸۱ درصد از مصوبات کارگروه ویژه سرمایه گذاری در فارس اجرایی شده است

استاندار فارس: ۸۱ درصد از مصوبات کارگروه ویژه سرمایه گذاری در فارس اجرایی شده است

استاندار فارس گفت: ۸۱ درصد از مصوبات کارگروه ویژه سرمایه‌گذاری در استان فارس اجرایی شده است که هر سه ماه دوباره مواردی که منجر به نتیجه نشده بررسی می‌شود و پنجره واحد سرمایه‌گذاری نیز در این راستا راه‌اندازی شده است‌.

دکتر محمدهادی ایمانیه روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در شیراز با تاکید بر لزوم حمایت جدی از سرمایه‌گذاران، بیان کرد: برای حمایت از سرمایه‌گذاران تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ افزایش پیدا کرده و بانک‌ها نیز حاضر شدند که سپرده‌ها را بصورت تسهیلات با سود کم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهند.

استاندار فارس اظهار کرد: آبادانی‌ها به دست مردم است و دولت‌ها نقش تسهیل‌گری دارند که برای حمایت از سرمایه‌گذاری در این استان تک تک پرونده‌ها را در کارگروه ویژه سرمایه‌گذاری، شخصاً بررسی می‌کنم.

وی گفت: فردی در دفتر استانداری برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران بکارگیری شده که ظرف ۲۴ ساعت با سرمایه‌گذاران دیدار و شخصا برای حل مشکل ورود پیدا می‌کنم و دستگاه قضایی نیز همکاری خوبی برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران داشته است.

ایمانیه در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های شیراز برای سرمایه‌گذاری تصریح کرد: شیراز بیشترین زیارتگاه را دارد و سرمایه‌گذاری در این زمینه سودآور است و آمادگی داریم که برای احداث زائرسرا و توسعه پروازها کمک کنیم.

استاندار فارس با بیان اینکه شیراز در گردشگری سلامت سرآمد است، اظهار کرد: بیماران زیادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای درمان به شیراز مراجعه می‌کنند و ایجاد شهر سلامت برای اولین بار در کشور در شیراز مطرح شده که هزار هکتار زمین و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد آن و سرمایه‌گذاری آماده است.

وی تصریح کرد: شهر سلامت شیراز پروژه بزرگی برای سرمایه‌گذاری است و فقط باید به صورت جمع‌بندی شده پیگیری شود.

ایمانیه گفت: پروژه سعدی و حافظیه و گسترش آن از دیگر زمینه‌های سرمایه‌گذاری است که در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، آب رکنی که حافظ در اشعارش به آن اشاره کرده با همکاری شهرداری احیا می‌شود.

استاندار فارس تصریح کرد: مقرر شده که قصر ابونصر شیراز به ایران کوچک تبدیل شود که از سرمایه‌گذار در این بخش که ۵۰ هکتار زمین برای آن در نظر گرفته شده حمایت می‌شود.

وی گفت: صنایع پاک و غیر آلوده‌ کننده محیط زیست نیز مورد حمایت جدی است و صادرات محصولات کشاورزی از استان فارس زیاد بوده که پایانه صادراتی نیاز است.

استاندار فارس با اشاره به حمایت از توسعه نیروگاه‌های خورشیدی عنوان کرد: نیروگاه کوچکی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) ایجاد شده که شهرک صنعتی نیز برای راه‌اندازی این نیروگاه‌ها که وزارت نیرو نیز برای خرید برق قول داده، اعلام آمادگی کرده است.

ایمانیه با بیان اینکه زمینه سرمایه‌گذاری در جذب دانشجوی خارجی با توجه به دانشگاه‌های شیراز وجود دارد، گفت: صنایع دستی فارس و شیراز نیز از دیگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه است که دولت نیز از هیچ حمایتی برای دست یابی شیراز به جایگاهی شایسته‌ کوتاهی نخواهد کرد.