استاندار : ۲۲۰ کارخانه راکد فارس فعال شد

استاندار : ۲۲۰ کارخانه راکد  فارس  فعال شد

استاندار فارس گفت: به منظور بهبود فضای کسب و کار، ۲۲۰ کارخانه راکد استان طی ماههای اخیر فعال شده است.

محمد هادی ایمانیه روز سه شنبه در نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری و جامعه بازنشستگان فارس افزود: چنین اقداماتی سبب شد که امروز فارس از نظر بهبود فضای کسب و کار در کشور در جایگاه سوم قرار گیرد.
او ادامه داد: وجود قوانین حتی اگر دارای نواقصی هم باشد از بی قانونی بهتر است و لذا همه با هم کمک کنیم تا قوانینی که نوشته شده به شکل کامل، اجرایی و عملیاتی شود.
وی، نقش تشکل های کارگری در تصمیمات دولت را پررنگ دانست و گفت: تمام کوشش خود را به کار خواهیم بست تا خواسته ها و موارد مطرح شده از جانب این تشکل ها در استان را در سطح ملی پیگیری کنیم.
استاندار فارس، خواستار توجه به بدهی دولت به تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۲ شد و گفت: مواردی از جمله پرداخت حق سنوات معوق کارگران، تامین مسکن با بهره‌گیری از ظرفیت طرح جهش ملی مسکن و عرضه محصولات مورد نیاز کارگران باید با همکاری سازمان تعاون روستایی دنبال شود.
ایمانیه افزود: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان تامین اجتماعی، به زودی شاهد استفاده کارگران بالای ۶۵ سال از امکانات بیمارستان های دولتی مانند بیمارستان‌های تامین اجتماعی خواهیم بود.
وی، در خصوص ایمنی کارگران نیز گفت: امسال با ارتقاء سطح ایمنی کارگران در محیط کار، ۱۱۲ درصد از حوادث ناشی از کار و همچنین ۲۰ درصد فوت ناشی از حوادث در محل کار در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.
ایمانیه، همچنین خواستار تدوین شاخص های ارزیابی کارخانجات و صنایع بخش خصوصی در چگونگی تعامل و احترام به حقوق کارگران شد و افزود: کارخانه ها، صنایع، معادن و مشاغل مرتبط که اهمیت بیشتری به کارگران داده و زمینه رفاه آنان را فراهم می‌کنند بیش از دیگر بخش های مشابه از حمایت مدیریت ارشد استان بهره مند خواهند شد.

کمک به کاهش قیمت ها با راه اندازی فرودشگاه‌های عرضه مستقیم کالا
استاندار فارس همچنین در حاشیه عرضه مستقیم کالا در استان گفت: با راه اندازی ۱۰۰ فروشگاه عرصه مستقیم کالا و توزیع بی واسطه محصولات از مزرعه تا مصرف کننده از دهم آذرماه جاری، به کاهش قیمت ها کمک خواهد شد.
ایمانیه افزود: علاوه بر این، ۱۰۰ فروشگاه فعال نیز به عنوان فروشگاه‌های امین با این طرح مشارکت خواهند کرد.
وی ادامه داد: در شیراز ۲۲ بازارچه شهرداری برای راه اندازی این بازارچه ها به شکل رایگان در اختیار اداره کل تعاون روستایی قرار می‌گیرد و ۲۸ بازارچه نیز که از پیش واگذار شده بود به تدریج به این طرح خواهند پیوست و ۵۰ تعاونی مصرف ادارات نیز در این طرح مشارکت خواهند داشت.
او اظهار داشت: همچنین مقرر شد که در این بازارچه‌ها مرغ و برخی محصولات کشاورزی شامل سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، خیار، بادمجان، سیب و مرکبات با قیمت مناسب به طور مستقیم عرضه شود.
وی، بر لزوم همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای راه‌اندازی بازارچه‌های از مزرعه تا سفره تاکید کرد و گفت: از جمله اهدافی که در این کار دنبال می شود می توان به کاهش قیمت عرضه محصولات کشاورزی مورد نیاز مردم، سود بیشتر تولید کنند و حذف واسطه‌های متعدد اشاره کرد.
او افزود: اجرای این طرح به معنای کنار گذاشته شدن اصناف زحمتکش و فعال در این حوزه ها نیست.