استاندار فارس: وضعیت حریم رودخانه رودبال بررسی می‌شود

استاندار فارس: وضعیت حریم رودخانه رودبال بررسی می‌شود
محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس

استاندار فارس گفت: وضعیت حریم رودخانه رودبال در خصوص تصرف‌های غیر قانونی توسط کمیته کارشناسی بررسی و چنانچه تخلفی باشد تا پایان شهریورماه باید رفع تصرف شود.

محمد هادی ایمانیه عصر شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به جاری شدن سیل در شهرستان‌های و استهبان در این استان عنوان کرد: با توجه به گلایه برخی از ساکنان روستاهای این منطقه مبنی بر تصرف غیرقانونی حریم رودخانه، چنانچه این موضوع توسط کمیته کارشناسی به اثبات برسد، این حریم تا پایان شهریورماه امسال باید رفع تصرف شود.

وی ادامه داد: وقوع سیل در این مناطق به شکل غیر مترقبه پیش آمده و آب قابل توجه و حجیمی که از سمت شهرستان نی ریز روان شده و به سمت شهرستان استهبان حرکت کرده، مشکلاتی را برای برخی شهروندان که در بستر رودخانه رودبال مشغول تفریح بوده اند، ایجاد کرد.

استاندار فارس افزود: کسانی که عمدتاً از اهالی مناطق و شهرهای دیگر برای تفریح به این شهرستان آمده و در کنار رودخانه اسکان کرده بودند در جریان وقوع این سیل دچار حادثه شدند.

وی اظهار داشت: از فرمانداران خواسته شده که خانواده‌هایی که در اثر این سیل عزیزان خود را از دست داده‌اند و از لحاظ روحی دچار آسیب شده‌اند؛ مورد حمایت‌های لازم قرار گیرند.