استاندار فارس: عمران و آبادانی رمز ماندگاری روستائیان در روستاست

استاندار فارس: عمران و آبادانی رمز ماندگاری روستائیان در روستاست

استاندار فارس گفت: اگر به دنبال ترغیب و تشویق روستائیان برای ماندن در روستاها و مناطق محروم هستیم باید به این مناطق توجه ویژه داشته باشیم و خدمات مختلفی در زمینه ایجاد اشتغال ارائه دهیم.

محمد هادی ایمانیه، روز شنبه در آیین بهره برداری از پنج هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی اجتماع محور خُرد و خانگی در استان افزود: هرکجا که از سازندگی و کمک به فقرا سخن به میان می آید حضور بسیج و بسیج سازندگی محسوس است و با تلاش و کوشش بسیار در جهت ایجاد امید در جامعه به ویژه در بین اقشار ضعیف گام بر  می‌دارند.

او ادامه داد: نهادهای انقلابی که از سوی امام راحل (ره) بنیان گذاشته شده‌اند در جهت کمک به فقرا و ضعفا با مجموعه های مختلف همراهی و همکاری دارند.

وی، با اشاره به امضای قرارداد راه اندازی پنج هزار نیروگاه خورشیدی در مناطق محروم و روستاهای استان گفت: راه اندازی این نیروگاه ها در فارس علاوه بر کمک به ایجاد درآمد برای خانواده های ضعیف و نیازمند و کمک به ماندگاری روستائیان در روستاها، بخش کوچکی از مشکلات برق کشور را نیز برطرف می کند.

استاندار فارس اضافه کرد: با توجه به موقعیت استان فارس و وجود مناطق مستعد، سهم استان فارس به هفت هزار نیروگاه افزایش یابد.

ایمانیه افزود: بسیج سازندگی مانند همیشه در راستای کمک به اقشار ضعیف و اشتغال آنها به ویژه در مناطق روستایی فعالیت می‌کند.

در این مراسم تفاهم نامه ۶ جانبه ایجاد پنج هزار نیروگاه خورشیدی با اعتباری بالغ بر  ۶ هزار میلیارد ریال به امضای بسیج سازندگی، کمیته امداد، بهزیستی، توزیع برق شیراز، توزیع برق فارس و امور روستایی و شوراهای استانداری فارس رسید.