استاندار: سند توسعه صنایع‌دستی فارس تدوین شود

استاندار:  سند توسعه صنایع‌دستی فارس تدوین شود

استاندار فارس گفت: اداره کل میراث فرهگی، گردشگری و صنایع دستی تا اول بهمن سند توسعه صنایع دستی استان را با در نظر گرفتن کمی بودن و زمان‌دار بودن و بدون الفاظ کلی‌گویی تهیه و برنامه پنج ساله برای توسعه صنایع دستی تعریف کند.

محمدهادی ایمانیه چهارشنبه در شورای عالی توسعه گردشگری استان فارس که با حضور معاون وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در شیراز برگزار شد، افزود: برای تدوین و اجرایی شدن سند توسعه معاون استاندار هم حلقه واسط سازمان‌های مربوطه باشد تا این امر هر چه سریع‌تر محقق شود.

استاندار فارس بیان کرد: امیدوارم تا اول بهمن و قبل از دهه فجر جلسه دیگری داشته باشیم و این سند را تصویب کنیم.
ایمانیه اضافه کرد: تا سه هفته دیگر دو تفاهم‌نامه‌ جداگانه بین شهرداری شیراز و شهرداری آباده با میراث منعقد شود و همکاری در این زمینه‌ شکل بگیرد تا در نهایت تا شیراز و آباده به شهر واقعی صنایع دستی و منبت تبدیل شوند.
وی ضمن قدردانی از حضور هنرمندان صنایع دستی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در قطر، همچنین اظهار داشت: بازارچه صنایع دستی در کنار مجموعه گردشگری پاسارگاد با سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد ایجاد خواهد شد.

استاندار فارس با اعتقاد به اینکه حوزه گردشگری و صنایع دستی به تنهایی می تواند استان فارس را اداره کند، گفت: این موضوع باید در عمل معنا پیدا کند و این در حالیست که در جای جای تصمیمات، پیگیری ها و بازدیدها این موضوع باید خود را نشان دهد

محمد فرخ زاده معاون امور گردشگری و زائرین استانداری فارس نیز در این جلسه بیان کرد: ۱۰ دفتر تسهیلگری در روستاهای هدف گردشگری استان افتتاح می‌شود که در این خصوص از ظرفیت کارشناسان در سه حوزه علوم اقتصادی، فنی و مهندسی و علم انسانی، اجتماعی و  گردشگری بهره می‌بریم