استاندار فارس: رفع مشکلات مزمن را در سفرهای شهرستانی دنبال می‌کنیم  

استاندار فارس: رفع مشکلات مزمن را در سفرهای شهرستانی دنبال می‌کنیم    
محمدهادی ایمانیه استاندار فارس

استاندار فارس، با اشاره به انجام سفرهای شهرستانی گفت: در این سفرها با مدیریتی که انجام می‌شود، عمدتاً رفع مشکلاتی که طی سال‌ها حالت مزمن پیدا کرده‌اند را در دستور کار قرار خواهیم داد.

دکتر محمد هادی ایمانیه، روز چهارشنبه در جریان سفر شهرستانی به سروستان، در حاشیه بازدید از شهرک شماره ۲ این شهرستان در جمع خبرنگاران افزود: در شهرستان سروستان نیز پروژه‌هایی وجود دارد که بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف مانده و مردم شهرستان در انتظار تکمیل و بهره برداری از آنها هستند.
او ادامه داد: امیدواریم در این سفر بتوانیم با رفع موانع پیش روی این پروژه‌ها آنها را تکمیل و برای استفاده مردم آماده بهره برداری کنیم.
وی، در خصوص بازدید از پروژه‌های گلخانه‌ روستای مؤمن آباد سروستان گفت: در ابتدا بنا بود که ۱۸۰ هکتار از زمین‌های این منطقه به گلخانه اختصاص یابد که کمک خواهیم کرد به بیش از ۴۰۰ هکتار افزایش یابد.
او اظهار داشت: یکی از پروژه‌های بلاتکلیف شهرستان تقاطع روستای مومن آباد بود با توجه به بروز تصادفات متعدد در این موقعیت اجرای این پروژه با جدیت دنبال خواهد بود و امیدواریم با تزریق اعتبارات جدید به آن تا دهه مبارک فجر امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد.
استاندار فارس ادامه داد: از دیگر پروژه‌های نیمه تمام شهرستان زمین چمن کوهنجان است که در این سفر بنا شد با تزریق اعتبارات طی روزهای آتی عملیات تکمیل آن آغاز شود.
ایمانیه، در خصوص توسعه دو شهرک صنعتی شماره یک و دو سروستان نیز گفت: شهرک صنعتی شماره یک سروستان از ظرفیت خوبی برخوردار است و کمک می‌کنیم که کارخانه‌های راکد و نیمه راکد متعددی که در این شهرک است به سرعت فعال شوند و با ظرفیت بیشتری کار کنند.
وی افزود: شهرک شماره ۲ سروستان نیز در بحث تأمین گاز با مشکلاتی مواجه است که با توجه به پیگیری های انجام شده از سوی نماینده مردم شهرستان در مجلس و در ادامه با پیگیری های فرماندار سروستان ظرف یک ماه آینده گاز این شهرک وصل شود.
او بیان کرد: در بحث تأمین آب شهرک شماره ۲ و همچنین مزارع پسته شهرستان سروستان نیز مقرر شد که طی جلسه‌ای روش تأمین آب مشخص شود.
استاندار فارس اضافه کرد: در بحث تأمین برق شهرک شماره ۲ نیز بنا شد این کار یا از طریق راه اندازی نیروگاه برق و یا از طریق کمک های شرکت برق منطقه‌ای و مشارکت کارخانه آجر نسوز این شهرک انجام شود.
ایمانیه گفت: شهرک شماره ۲ سروستان از مزایای متعددی از جمله نزدیک بودن به شیراز برخوردار است و با توجه به تکمیل بودن ظرفیت شهرک صنعتی بزرگ شیراز، سرمایه گذاران می توانند در شهرک شماره ۲ سروستان اقدام به سرمایه گذاری کنند.
او بیان کرد: با توجه به آماده بودن بخش قابل توجهی از زیرساخت های شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان، در حال پیگیری و رایزنی هستیم تا تعدادی از صنایع کلان و ملی کشور در این شهرک مستقر شوند.
وی، در خصوص وضعیت مجتمع اداری شهرستان سروستان هم گفت: از آنجا که ۱۶ سازمان و اداره بنا است در این مجتمع مستقر شوند، تدبیری شد که با کمک این سازمان‌ها بتوانیم طی یک سال آینده این مجتمع اداری را راه‌اندازی کنیم.
استاندار فارس بیان کرد: بیمارستان سروستان نیز یک مرکز درمانی بوده که بعدها با توسعه آن به بیمارستان تبدیل شد و افزون بر ۴۰ سال از عمر آن می‌گذرد اما این بیمارستان در شأن و جایگاه مردم شهرستان سروستان نیست و امیدواریم با توجه به پیگیری های انجام شده بتوانیم بیمارستان جدیدی در این شهرستان احداث کنیم.
ایمانیه افزود: برای این منظور منتظر ماده ۲۳ آن هستند و روش‌های تأمین اعتبار آن هم مشخص شده و بلافاصله بعد از شروع به کار، از این روش‌ها برای تأمین اعتبار مورد نیاز استفاده خواهد شد.
وی گفت: یکی از پروژه‌های دیگر سروستان که از مطالبات مردم به ویژه جوانان است، تکمیل استخر سرپوشیده این شهرستان است که پیگیری خواهیم کرد تا از سه روش اعتبار لازم به آن تزریق شود تا به سرعت آماده بهره برداری شود.
حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، بازدید از گلخانه روستای مومن آباد، بازدید از تقاطع روستای مومن آباد، بازدید از شهرک‌های صنعتی شماره یک و دو، بازدید از مجتمع اداری، بازدید از بیمارستان سروستان، بازدید از مجموعه ورزشی، بازدید از کارخانه کیمیا دانه، بازدید از زمین چمن کوهنجان، بازدید از ساختمان شهرداری و آتش نشانی کوهنجان و بازدید از راه روستایی علاالدوله از برنامه‌های سفر شهرستانی استاندار فارس به سروستان بود.
سروستان در ۸۴ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.