استاندار فارس: در بودجه ۱۴۰۲ به زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن توجه شود  

استاندار فارس: در بودجه ۱۴۰۲ به زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن توجه شود    

استاندار فارس گفت: با توجه به اهمیت تامین زیرساخت هایی چون آب، برق، گاز و جاده دسترسی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پیشنهاد می شود که در بودجه ۱۴۰۲ به تامین اعتبار لازم برای این موارد توجه شود.

محمد هادی ایمانیه، دوشنبه در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که با حضور وزیر راه و شهرسازی در شیراز برگزار شد، افزود: وقتی در جایی بنا است شهرک جدیدی در قالب طرح نهضت ملی مسکن ایجاد شود و از آبفا و شرکت برق می خواهیم که آب و برق آنرا تامین کند این شرکت ها مشکل نبود اعتبار را مطرح می کنند که این مساله در روند کار خلل ایجاد می کند.
او ادامه داد: اگر دولت و مجلس در بودجه سال آینده اعتباراتی را برای تامین این زیرساخت ها در نظر بگیرند و پیش بینی کنند بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهد شد و کارها با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.
وی بیان کرد: با توجه به تفویض اختیاری که در خصوص شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت قبلا به استان صورت گرفته بود موفق شدیم بسیاری از مسائل را از جمله در بحث تامین زمین حل و فصل کنیم و از آنجا که عمده مشکلات ما مربوط به شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، با موانعی که در سفر روز جاری وزیر راه و شهرسازی برداشته می شود امیدواریم طی ظرف ۲ تا سه ماه آتی شاهد تحولات خوبی در زمینه تامین زمین و به دنبال آن اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرها باشیم.
او افزود: به ویژه در شیراز با توجه به اینکه بنا است نیمی از طرح نهضت ملی مسکن در این کلانشهر ساخته شود، حل مشکلات موجود کمک قابل توجهی به شتاب گیری اجرای طرح در استان خواهد کرد.
استاندار فارس، در خصوص موانع تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان هم گفت: در این زمینه هرگاه خواستیم اقدامی انجام دهیم با چهار مانع محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و موقوفات مواجه شدیم.
ایمانیه اظهار کرد: امیدواریم با انجام تفویض اختیارهای لازم به استان ها شاهد حل و فصل سریع تر مشکلات و موانع و شتاب گرفتن اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان باشیم.

بحث مسکن در شیراز با تصویب چهار شهرک جدید متحول خواهد شد
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با تصویب چهار شهرک جدید، در اطراف شهر شیراز، مشکل این کلانشهر در حوزه مسکن حل و فصل خواهد شد.
ابراهیم عزیزی افزود: تصویب احداث این چهار شهرک جدید در کهمره سرخی، داریون،  سروستان  و ملوسجان  گام مهمی در حل مشکل مسکن و توسعه این مناطق خواهد بود.
وی ادامه داد: با همه توان پیگیر اجرای احداث این چهار شهرک هستیم و انتظار می رود مدیران مربوطه نیز همه توان خود را برای این موضوع به کار گیرند.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر در این زمینه تصمیمات عاجل گرفته نشود، شهر شیراز با بحران مواجه خواهد شد و حتی اگر ۲۰ هزار واحد را هم به صدرا ببریم از آن سو شهر صدرا با این تصمیم غلط به مشکل بر خواهد خورد.
عزیزی، خواستار تفویض اختیار به استان ها در بحث ساخت مسکن شد و گفت: از وزیر راه و شهرسازی می خواهیم که در این خصوص با جدیت ورود کند.
وی ادامه داد: مجلس پشتیبان دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است اما دولت نیز باید با اقتدار و برنامه ریزی پای کار بیاید.
او افزود: در کلیت کار نهضت ملی مسکن نباید هیچ وقفه ای ایجاد شود چرا که رونق مسکن موجب رونق سایر بخش ها خواهد شد.