استاندار فارس :جایزه محی الدین به برترین های حوزه علوم انسانی اسلامی اهدا می شود

استاندار فارس :جایزه محی الدین به برترین های حوزه علوم انسانی اسلامی اهدا می شود
در حاشیه مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد آیت الله محی الدین حائری شیرازی

استاندار فارس و رئیس هیات امنای بنیاد علوم انسانی اسلامی آیت الله حائری شیرازی، جزئیات اهدای جایزه محی الدین که به برترین پژوهش های حوزه علوم انسانی اسلامی تعلق خواهد گرفت را تشریح کرد.

دکتر محمد هادی ایمانیه روز یکشنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد آیت الله محی الدین حائری شیرازی امام جمعه فقید شیراز در حرم مطهر شاهچراغ(ع) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن فقید مجاهد اظهار داشت: بنیاد علوم انسانی اسلامی آیت الله حائری شیرازی تصمیم گرفته تا تحت عنوان جایزه محی الدین، برترین آثار حوزه علوم انسانی اسلامی در عرصه ملی و بین المللی را انتخاب و طی مراسمی سالیانه به آنها جوایزی اهدا کند.

او با بیان اینکه گمشده امروز بشر حوزه علوم انسانی است، افزود: گرچه در تکنولوژی پیشرفت های زیادی حاصل شده اما حقیقت این است که دنیا در انسانیت نه تنها پیشرفت نکرده بلکه پس رفت هم کرده است لذا پرداختن به این حوزه مهم از ضروریات جامعه بشری است.

ایمانیه با اشاره به نظریات ارزشمند مرحوم آیت الله حائری شیرازی در حوزه علوم انسانی اسلامی خاطرنشان کرد: در این راستا بنیاد علوم انسانی اسلامی آیت الله حائری تصمیم گرفت تا به بهترین مقالات، طرح های عملیاتی و کتاب های حوزه علوم انسانی، جایزه ای تحت عنوان محی الدین که برگرفته از نام آیت الله حائری شیرازی است، اهدا کند.

رئیس هیات امنای بنیاد علوم انسانی اسلامی آیت الله حائری افزود: امید است این اقدام بنیاد موجب رغبت بیشتر محققان، پژوهشگران و دانشمندان علوم انسانی اسلامی شده و شاهد آثار ارزشمندی در این حوزه باشیم.

آیت الله محمدصادق (محی‌الدین) حائری شیرازی زادهٔ ۱۲ بهمن ۱۳۱۵ در شیراز و درگذشته ۲۹ آذر ۱۳۹۶ در قم یکی از علمای برجسته شیراز، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه فقید شیراز بود که آثار ارزشمندی در حوزه علوم انسانی از این عالم ربانی بر جای مانده است.