استاندار فارس: بهترین روش جهاد تبیین توسعه مرکز فرهنگی و موزه‌ دفاع مقدس است

استاندار فارس: بهترین روش جهاد تبیین توسعه مرکز فرهنگی و موزه‌ دفاع مقدس است

استاندار فارس گفت: اهمیت حفظ و نشر گفتمان فرهنگ دفاع مقدس با احداث و توسعه مرکز فرهنگی و موزه‌ دفاع مقدس محقق می‌شود که خود نوعی از جهاد تبیین است.

محمدهادی ایمانیه در حاشیه بازدید مسئولان ارشد استان فارس از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران اظهار کرد: یکی از روش‌های مهم و شاید بهترین روش برای جهاد تبیین احداث و توسعه موزه‌های دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه احداث موزه دفاع مقدس تهران کار بسیار ارزشمند و با مطالعه‌ای است افزود: کاملاً مشخص است که طراحی موزه دفاع مقدس تهران با حضور یا نظارت کسانی صورت گرفته که خود دستی بر آتش داشته و از نزدیک به عمق حماسه دفاع مقدس و قبل و بعد از آن اشراف داشته و توانسته‌اند با زیبایی و سلیقه آن را به تصویر بکشند.

استاندار فارس بیان کرد: شهرداران کلان‌شهرها نیز باید به سهم خود بکوشند تا جهاد تبیین به بهترین شکل خود صورت بگیرد. تا نسل جوان که اندکی از نظر فضای زمانی و ذهنی جدا از دفاع مقدس شده با این فرهنگ بیشتر آشنا شود. موزه‌های دفاع مقدس می‌توانند حلقه اتصال میان آن دوران با امروز و انتقال‌دهنده پیام دفاع مقدس به نسل کنونی باشند و هرچه این کار با ظرافت انجام بگیرد تاثیرگذارتر خواهد بود.

وی گفت: این موزه‌های دفاع مقدس نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و سایر مفاهیم دفاع مقدس دارند و بهترین روش جهاد ساخت و توسعه این موزه‌ها است.

ایمانیه در خصوص وضعیت موزه دفاع مقدس استان فارس نیز اظهار کرد: برای احداث این موزه زحمات زیادی در ادوار مختلف کشیده شده و جلسات منظمی با حضور مدیران استان و شیراز برای پیگیری امورات آن برگزار شده است اثرگذاری موزه دفاع مقدس قابل توصیف نیست و با همت مدیران استان و شهرستان و شهردار شیراز و سردار کوشکی در اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس به اهدافمان خواهیم رسید.