استاندار فارس: بسته‌های سرمایه گذاری آماده ارائه به سرمایه‌گذاران است

استاندار فارس: بسته‌های سرمایه گذاری آماده ارائه به سرمایه‌گذاران است
به سرمایه گذاران کمک می کنیم که موانع پیش روی آنها رفع شود

استاندار فارس گفت: به متقاضیان سرمایه گذاری در استان اعلام می‌کنیم که بسته‌های سرمایه‌گذاری متنوع آماده ارائه به آنها است.

محمد هادی ایمانیه، عصر سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد سرمایه‌گذاری در استان در جمع خبرنگاران افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به معاونت هماهنگی امور اقتصادی و اداره کل سرمایه گذاری استانداری این بسته ها را که به تدریج در حال متنوع تر شدن و افزایش است، دریافت کنند.

استاندار فارس ادامه داد: ما نیز به سرمایه گذاران کمک می کنیم که موانع پیش روی آنها رفع شود و سرمایه گذاران می‌توانند از طریق پنجره واحد پیش بینی شده، بدون ورود به چرخه بروکراسی اداری مراحل سرمایه گذاری را پیش ببرند و دنبال کنند.

وی، در خصوص اولویت‌های مورد نظر استان برای سرمایه‌گذاری گفت: هرچند که سوژه مورد نظر سرمایه گذار برای سرمایه گذاری اولویت نخست خواهد بود اما در استان در زمینه صنایع تبدیلی، صنایع الکترونیک، نفت و گاز، پتروشیمی، کشت گلخانه‌ای، گردشگری و پسماند همانند سایر بخش‌ها آماده حمایت جدی از سرمایه گذاران هستیم.

استاندار فارس افزود: در عرصه صنایع تبدیلی با توجه به اینکه فارس یک استان کشاورزی است، حیف است که محصولات آن به شکل خام در داخل کشور عرضه یا به خارج صادر شود.

ایمانیه ادامه داد: با توجه به اینکه صنایع الکترونیک در استان از قدمت و قدرت خوبی برخوردار است، این صنعت نیزعرصه خوبی برای سرمایه گذاری است.

وی بیان کرد: در حوزه نفت، گاز و انرژی نیز از آنجا که فارس دومین منابع و مخازن گاز کشور را در خود جای داده و روز به روز هم اکتشافات بیشتری صورت می گیرد و احتمال می‌رود به استان اول کشور تبدیل شود و در کنار وجود مخازن نفتی که در حال اکتشاف است، از هرگونه سرمایه گذاری در این زمینه‌ها و همچنین در زمینه پتروشیمی و صنایع بالادستی و پایین دستی آن استقبال می‌کنیم.

استاندار فارس گفت: با توجه به اینکه میزان آب مورد نیاز برای کشت گلخانه‌ای حدود یک دهم کشاورزی معمولی است و از طرفی مواجهه استان با خشکسالی و کم آبی را داریم، لذا کشت گلخانه‌ای از دیگر عرصه‌های سرمایه‌گذاری است که به شدت استقبال و حمایت می‌کنیم.

ایمانیه افزود: همچنین با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی فارس و وجود بناهای تاریخی متعدد در استان، وجود سومین حرم اهل بیت (ع) در شیراز و همچنین توانمندی‌های فارس در عرصه پزشکی، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و توریسم سلامت نیز مد نظر استان است.

استاندار فارس ادامه داد: از سرمایه گذاری در زمینه پسماندهای مختلف از جمله پسماند سلولزی، پسماند الکترونیک، پسماند لاستیک و مواد پلاستیکی و پسماندهای معمولی نیز استقبال می کنیم.

وی، با بیان اینکه در فارس راه برای سرمایه گذاری، کارآفرینی و ایجاد اشتغال باز است افزود: در جلسه امروز پروژه‌های سرمایه‌گذاری به ارزش یک هزار میلیارد تومان برای ارائه به متقاضیان سرمایه‌گذاری تصویب شد.