استاندار: فارس ۱۰۰ پیشنهاد درباره برنامه هفتم توسعه ارائه کرد

تا پایان سال جاری عملیات اجرایی ساخت مرکز داده جنوب کشور در شهر جدید صدرا آغاز خواهد شد

استاندار: فارس ۱۰۰ پیشنهاد درباره برنامه هفتم توسعه ارائه کرد

 استاندار فارس از ارائه بیش از ۱۰۰ پیشنهاد این استان برای برنامه هفتم توسعه و آغاز تدوین سند توسعه ۳۷ شهرستان فارس خبرداد.

محمدهادی ایمانیه شنبه در حاشیه سیزدهمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس عنوان کرد: تدوین سند برنامه توسعه ۳۷ شهرستان استان آغاز شده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال آینده ۳۷ سند توسعه شهرستان‌های  فارس آماده شود.
وی با بیان اینکه بعد از تدوین،این سندها در شورای برنامه‌ریزی فارس مصوب خواهد شد،گفت: از همه صاحبنظران، پیشکسوتان و نخبگان شهرستان‌های این استان دعوت می‌کنم که خارج از جناح بندی سیاسی و دسته بندی‌های مختلف، ظرفیت‌های هر شهرستان را برای گنجاندن در سند توسعه به فرمانداران، ائمه جمعه و مسئولان شهرها و روستاهای سراسر استان ارایه کنند.
استاندار فارس در ادامه بیان کرد: برنامه هفتم توسعه کشور در حال تدوین است که بیش از ۱۰۰ پیشنهاد استان فارس برای گنجاندن در این برنامه تهیه و در شورای برنامه ریزی استان برای ارسال به مرکز مصوب شد.
وی در بخش دیگر سخنان خود به کمبود زمین برای اجرای طرح مسکن ملی در شهرستان استهبان اشاره کرد و افزود: در شورای برنامه ریزی و توسعه استان الحاق ۷۰ هکتار از اراضی ملی برای تامین زمین مورد نیاز مسکن ملی در این شهرستان مصوب شد.
ایمانیه ادامه داد: همت دولت بر این است که مسکن ملی در شهرستان‌ها بصورت ویلایی ساخته شود که اگر زمین‌های دیگری برای این کار در استهبان تامین شود امکان ساخت مسکن ملی ویلایی در این شهرستان وجود دارد.
استاندار فارس در ادامه از برنامه ریزی برای ایجاد چهارمین مرکز داده کشور در شهر جدید صدرا خبرداد و گفت: کلیات این طرح مصوب شده و تامین ۲۰ هکتار زمین مورد نیاز اجرای این طرح در شورای برنامه ریزی فارس مصوب شد که تا پایان سال جاری عملیات اجرایی ساخت مرکز داده جنوب کشور در شهر جدید صدرا آغاز خواهد شد.
وی اضافه کرد: مرکز داده شهر صدرا بعنوان تنها مرکز داده به جنوب کشور خدمات ارایه خواهد کرد که ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی خواهد بود.