استاندار فارس: آی. تی. آی به مزایده می‌رود

استاندار فارس: آی. تی. آی به مزایده می‌رود
مالک جدید آی.تی.آی حق تغییر کاربری ندارد

استاندار فارس از حل مشکل کارخانه آی. تی. آی بعد از ۱۵ سال خبرداد.

محمدهادی ایمانیه شامگاه یکشنبه ۲۷ شهریور در شورای اداری فارس ضمن تقدیر از حرمت بزرگ فارسی‌ها در مراسم اربعین امسال، گفت: در انتقال زائران کار بی‌نظیری از سوی راهداری فارس رخ داد که جای تشکر دارد.

او افزود: کار مواکب فارس به ویژه در مسیر عبور زائران بسیار ارزشمند و سخاوتمندانه بود و از این جهت باید تشکر ویژه کرد.

استاندار فارس همچنین با اشاره به اینکه ۱۰۰ پروژه عمرانی در هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است، بیان کرد: همچنین تعداد ناوگان هواپیمایی فارس افزایش می‌یابد و ناوگان اتوبوس‌های برقی نیز در فارس و شیراز مورد پیگیری قرار گرفته است.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئله آی تی آی بعد از ۱۵ سال حل شد و به زودی به مزایده می‌رود، تاکید کرد: مالک جدید حق تغییر کاربری ندارد و باید در مسیر تولید استفاده شود.

او به نوسان قیمت در بازار لوازم التحریر در آستانه بازگشایی مدارس هم اشاره کرد و گفت: در همه شهرها غرفه‌های عرضه این محصولات با قیمت کمتر برقرار شود و با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هستیم همه مدیران در کنار آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها قرار بگیرند تا تربیت نسل جوان و نوجوان در یک فضای آرام و پرنشاط انجام گیرد.

استاندار فارس با تاکید بر لزوم انجام جهاد تبیین و نقش موزه دفاع مقدس در این امر برای تکمیل این موزه اعلام آمادگی کرد و اظهارداشت: در بحث ایثارگران از سوی دستگاه‌های اجرایی دقت بیشتری شود.

وی خواستار ساماندهی قبور مطهر شهدا به ویژه شهدای گمنام تا پایان امسال شد و گفت: زمینه اشتغال فرزندان شهدا در دستگاههای اجرایی نیز فراهم شود.

ایمانیه همچنین با اشاره به کسب رتبه دوم اشتغال براساس تعداد بیمه‌شدگان به فارس عنوان کرد: در جذب تبصره ۱۸ نیز فارس رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و کارخانه‌های تعطیل از رکود خارج شده است که فرمانداران برای شهرک‌های صنعتی و واحدهایی که دچار رکود شدند، باید همت ویژه داشته باشند.

او با بیان اینکه برای قطار شیراز- بوشهر اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری مصوب شده است، افزود: موافقت اولیه برای راه آهن شیراز اهواز نیز جلب شده و امید است که هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

استاندار فارس با بیان اینکه امسال فاز نخست نهضت روخوانی قرآن تمام‌ می‌شود به اجرای نمایش محشر اشاره و خاطرنشان کرد: هر شب ۴ تا ۶ هزار نفر از این نمایش دیدن می‌کنند که از این‌ جهت قابل تقدیر است.

لزوم همکاری دستگاه‌ها در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به قرار داشتن در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: از مدیران استان انتظار داریم که در کنار آموزش و پرورش و دانشگاه ها هر کمکی که می‌توانند در این زمینه انجام دهند.

ایمانیه افزود: آرامش فضای دانشگاه‌ها و مدارس ما بسیار مهم است که به هدف اصلی که تربیت نسل جوان، نوجوان و کودکان است برسیم و بتوانیم محیطی پرنشاط، دانش بنیان، دانش محور و علم محور فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با کمبود فضای خوابگاهی دانشگاهی به ویژه در دانشگاه شیراز، دانشگاه فرهنگیان و تا حدودی دانشگاه علوم پزشکی مواجه هستیم، کمک دستگاه های مختلف که فضاهای اینچنینی در اختیار دارند و فراهم کردن امکان استفاده موقت دانشجویان از این فضاها می تواند کمک بسیار خوبی باشد.