استاندار بوشهر: روزانه ۴۰ هزار مترمکعب فاضلاب شهرهای استان در طبیعت رها می‌شود

اگر فلرهای جزیره خارگ جمع‌آوری شود نیاز استان اصفهان به گاز تأمین می‌شود

استاندار بوشهر: روزانه ۴۰ هزار مترمکعب فاضلاب شهرهای استان در طبیعت رها می‌شود

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر با بیان اینکه حداقل در شبانه‌روز ۴۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم بدون استفاده و تصفیه در طبیعت رها می‌شود، گفت: از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تقاضا می‌شود برای حل این مشکل چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به بوشهر و  مشکلات اصلی استان در این زمینه پرداخت و اظهار داشت: برای رفع مشکلات زیست محیطی استان بوشهر در زمینه آلایندگی و فاضلاب خانگی چاره‌اندیشی شود.

محمدی‌زاده، وجود پالایشگاه گازی، نفتی و مجتمع‌های پتروشیمی در نقاط مختلف استان بوشهر را یکی از مشکلات زیست محیطی برشمرد و بیان کرد: گاز‌های فلر شده و مشعل‌سوزی تأثیر بالایی بر محیط زیست دارند که این مهم در منطقه پارس جنوبی، عسلویه و خارگ بیشتر مشهود است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه فلر صنایع نفتی در خارگ 70 سال است که سوزانده می‌شود، تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده فلرهای جزیره خارگ اگر جمع‌آوری شود نیاز استان اصفهان به گاز را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح ان.جی.ال در جزیره خارگ برای استحصال گازها از سال 1391 آغاز شده، تصریح کرد: اجرای این طرح که دارای 35 درصد پیشرفت فیزیکی تا دولت گذشته بود تا پایان 8 سال این دولت به 38 درصد رسید و تنها 3 درصد اجرا شد.

محمدی‌زاده با بیان اینکه در طرح ان. جی.ال  پس از جمع‌آوری گازها‌ و خاموش شدن فلرها شیرین‌سازی می‌شود گفت: قرار بود محصول تولیدی این ‌طرح مواد اولیه پتروشیمی گناوه و دشتستان را تأمین کند اما این طرح همچنان نیمه تمام مانده است.

گفتنی است، «فلر» گازهایی است که در فرآیند استخراج نفت به دست می آید و به دلیل نبود تاسیسات لازم برای استفاده، باید سوزانده شوند.