رکوردشکنی دختر قدرتمند فارس

رکوردشکنی دختر قدرتمند فارس

فاطمه یوسفی ملی پوش دسته به اضافه ۸۷ کیلوگرم تیم وزنه برداری زنان ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان با مجموع ۲۱۹ کیلوگرم موفق به ارتقای رکوردهای ملی و کسب جایگاه سوم گروه B مسابقات شد. وزنه‌بردار اهل استان فارس در حرکت اول یکضرب ورنه ۸۵ کیلوگرم را با موفقیت بالای سر ببرد. او حرکت دوم نیز وزنه ۸۹ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت سوم یکضرب نیز وزنه ۹۳ کیلوگرم را بالای سر برد.   همچنین یوسفی در در حرکت اول دوضرب وزنه ۱۱۵ کیلوگرم را مهار کرد و وزنه ۱۲۱ کیلوگرم را در حرکت دوم با موفقیت بالای سر برد و در حرکت سوم موفق به مهار وزنه ۱۲۶ کیلوگرمی شد.  

وی در مجموع با  ۲۱۹ کیلوگرم رکورد ملی دسته فوق سنگین به اضافه ۸۷ کیلوگرم زنان را در یکضرب ۶ کیلو و در دوضرب ۵ کیلو و در مجموع ۱۱ کیلوگرم ارتقا بخشید.  همچنین با مشخص شدن قهرمانان گروه A دسته ۸۷ کیلوگرم جایگاه یوسفی در مسابقات جهانی وزنه برداری مشخص خواهد شد.
رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان از ۲۱ آذرماه به میزبانی ازبکستان آغاز شده. در این مسابقات در مجموع ۴۳۲ وزنه‌بردار شامل ۲۴۵ مرد از ۶۵ کشور و ۱۸۷ وزنه‌بردار زن از ۵۶ کشور مختلف حضور دارند.