تعاونی مرزنشینان استان بوشهر فعال شد  

از طریق این تعاونی‌ها بیش از ۴ هزار تن برنج در حال توزیع است

تعاونی مرزنشینان  استان بوشهر فعال شد   

استاندار بوشهر از فعال شدن تعاونی مرزنشینان استان بوشهر خبر داد و گفت: از طریق این تعاونی‌ها بیش از ۴ هزار تن برنج در حال توزیع است.

احمد محمدی‌زاده جمعه ۱۶ دی در نشست شورای گفت‌وگو دولت با بخش خصوصی استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی، ویژگی‌های این سردار بزرگ اسلام را برشمرد و اظهار کرد: تمام خصوصیات اخلاقی، اخلاص و مجاهدت در شهید حاج قاسم سلیمانی وجود داشت که الگو برای همه عرصه‌ها و اقشار مردم محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر رفع موانع و حل مشکلات بخش خصوصی گفت: زمینه تحقق مطالبات فعالان بخش اقتصادی، کشاورزی و تولیدکنندگان تسهیل و تسریع شود.

استاندار بوشهر همکاری مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات بخش خصوصی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ۲ مزیت مهم استان بوشهر تولید خرما و پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو است که در این راستا امسال ۲ جشنواره بین‌المللی خرما و آبزیان در بوشهر برگزار می‌شود.

محمدی‌زاده رویکرد جشنواره و نمایشگاه خرما و آبزیان در بوشهر را تسریع در حل مشکلات فعالان این حوزه دانست و بیان کرد: تسریع در فروش محصول خرما کشاورزان و افزایش بهره‌وری در تولید آبزیان پرورشی از دیگر مزایای برگزاری جشنواره خرما و آبزیان است.

وی از افزایش اراضی پرورش میگو در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در فصل آینده ۱۵۰۰ هکتار به اراضی پرورش میگو استان بوشهر افزوده می‌شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: با افزوده شدن اراضی پرورش میگو، ظرفیت تولید این آبزی شش هزار تن افزایش می‌یابد و با اجرای طرح‌های بهره‌وری، تولید میگو پرورشی استان به ۵۰ هزار تن خواهد رسید.

محمدی‌زاده افزایش بازارهای صادراتی در کشورهای مختلف را از دیگر رویکردهای برگزاری جشنواره خرما و آبزیان دانست و خاطر نشان کرد: حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران با تعامل دستگاه‌های اجرایی و همراهی بانک‌ها یک ضرورت است.

وی با اشاره به ایجاد شهرک خرما در شهر صنعتی دشتستان گفت: بیش از ۷۰ هکتار اراضی به ظرفیت شهرک صنعتی برازجان افزوده شده که زمینه ایجاد شهرک خرما در این مجموعه را فراهم کرده است.

استاندار بوشهر نشست با سرمایه‌گذاران ایرانیان مقیم کشورها از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برای نشست سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور با فعالان حوزه اقتصاد و تولید استان بوشهر برنامه‌ریزی شود تا در سفر رئیس جمهور به استان مشوق‌های لازم تصویب شود.

محمدی‌زاده کمک به واردات تجهیزات و کالاهای مورد نیاز تولیدکنندگان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: راهکارهای لازم برای واردات این کالاها از طریق کالا همراه ملوان تدوین و عرضه شود.

وی از فعال شدن تعاونی مرزنشینان استان بوشهر خبر داد و گفت: از طریق این تعاونی تاکنون بیش از ۴ هزار تن برنج وارد کرده و در حال توزیع است و این درحالی است که صدها تن روغن، چای و دیگر ملزومات مورد نیاز مردم از طریق تعاونی مرزنشینان وارد شده است که نقش مهمی در کمک به معیشت مردم دارد.

استاندار بوشهر تأمین معیشت مردم را یکی از اولویت‌ها در راه‌اندازی تعاونی مرزنشینان دانست و خاطر نشان کرد: در برابر صادرات محصولات کالاها و محموله‌ها، کالای اساسی مورد نیاز جامعه وارد می‌شود و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

محمدی‌زاده با اشاره به برگزاری جشنواره خرما و آبزیان بر حمایت از بانوان کارآفرین برای شرکت در این نمایشگاه و جشنواره تأکید کرد و افزود: با تخفیف ویژه زمینه مشارکت بانوان کارآفرین در جشنواره و نمایشگاه خرما و آبزیان استان بوشهر فراهم شود.

وی با قدردانی از تلاش جهاد کشاورزی در ارائه الگو کشت محصولات بیان کرد: تغییر الگو کشت در محصولات مختلف راهبردی و افزایش بهره‌وری در تولید در دستور کار قرار بگیرد.