استاندار: روابط بوشهر با آفریقای جنوبی توسعه می‌یابد

استاندار: روابط بوشهر با آفریقای جنوبی توسعه می‌یابد

استاندار بوشهر با تأکید بر تقویت توسعه روابط تجاری و اقتصادی این استان با آفریقای جنوبی گفت: ظرفیت‌های استان بوشهر فرصت مهمی برای توسعه روابط در بخش‌های مختلف با آفریقای جنوبی را فراهم کرده است.

احمد محمدی‌زاده در نشست فعالان اقتصادی استان بوشهر با سفیر آفریقای جنوبی با اظهار خرسندی از سفر سفیر این کشور به استان اظهار کرد: بوشهر در ساحل خلیج‌فارس ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف دارد و از دیرباز تجار و بازرگانان بوشهر با مناطق شاخ آفریقا از جمله زنگبار ارتباط و تعامل داشته‌اند.

وی با بیان اینکه فعالان اقتصادی و بازرگانان استان بوشهر ارتباط نزدیکی با آفریقا دارند، تصریح کرد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: سفر سفیر آفریقای جنوبی در ایران به بوشهر فرصتی برای توسعه پایدار روابط با آفریقای جنوبی است و از همه ظرفیت‌های استان در این راستا استفاده می‌شود.

محمدی‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و صادراتی استان بوشهر خاطر نشان کرد: سفیر آفریقا از توانمندی‌های استان در بخش‌های تولیدی، سرمایه‌گذاری، بندری، تجارت دریایی بازدید کرد که این استان فرصت مهمی برای توسعه روابط تجاری با آفریقای جنوبی را فراهم کرده است.

وی اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: آمریکا در تحریم‌ها علیه ایران شکست خورده که همه سیاست‌مداران بر این مهم اتفاق نظر دارند.

استاندار بوشهر توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف را از آثار شکست تحریم‌های آمریکا دانست و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی روابط تجاری و اقتصادی استان بوشهر با آفریقای جنوبی تقویت می‌شود و گسترش می‌یابد.

محمدی‌زاده محصولات صادراتی استان را برشمرد و اضافه کرد: ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان بوشهر در قالب یک بسته ارائه می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه خرما در استان بوشهر خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در ماه دوم سال میلادی جدید در بوشهر برگزار و از سفیر، فعالان اقتصادی و تجار آفریقای جنوبی برای حضور در این نمایشگاه دعوت می‌شود.

استاندار بوشهر یکی از پیشنهادات برای تقویت و پایداری ارتباط بوشهر با آفریقای جنوبی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در راستای تقویت توسعه روابط تجاری و اقتصادی استان بوشهر با آفریقای جنوبی پیشنهاد می‌شود بوشهر به‌عنوان خواهرخواندگی یکی از شهرهای ساحلی آفریقای جنوبی مورد توجه قرار بگیرد.