استاندار: تحول در صنعت کشتی‌سازی هرمزگان به طور جدی دنبال می‌شود

استاندار: تحول در صنعت کشتی‌سازی هرمزگان به طور جدی دنبال می‌شود

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه از صنعت کشتی سازی در استان حمایت خواهد شد، گفت: تحول این صنعت در هرمزگان به طور جدی دنبال می‌شود.

مهدی دوستی صنعت کشتی سازی را یکی از صنایع مهم در هرمزگان برشمرد و افزود: کشتی سازی با اقتصاد دریا در استان شناخته شده و از دیرباز همین بوده و توسعه ایران در محوریت دریا است.
وی بیان داشت: رونق تولید و فعالیت مستمر صنعت کشتی‌سازی یکی از اصلی ترین نقش‌های ما در استان است.
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به عقب ماندگی صنعت کشتی‌سازی استان، اظهارداشت: متاسفانه در سال‌های گذشته کشتی سازی رونق خوبی نداشته و در رقابت با سایر کشورها مانند کره جنوبی عقب افتاده بود اما امروز شاهد شکوفایی این صنعت مهم هستیم.
دوستی حمایت از صنعت کشتی سازی را یک اولویت مهم در دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: کشتی سازی در هرجای دنیا نیاز به حمایت دارد و ما از این مجموعه با تمام توان حمایت خواهیم کرد.
 دوستی با اشاره به اینکه خوشه‌های صنعتی مختلفی در استان وجود دارد که یکی از آن هم کشتی سازی گفت: بر این باور هستیم که باید مدیریت صحیح در صنعت کشتی سازی حاکم شود.

وی هرمزگان را یکی از استان‌های با  ظرفیت بالا دانست که می‌تواند در عرصه‌های مختلف از جمله در صنعت فولاد توان خود را به نمایش بگذارد.
استاندار هرمزگان با تشریح ظرفیت فولادی استان گفت: در مساله صنعت فولاد در حال حاضر هرمزگان رتبه سوم کشور را در اختیار دارد اما تمام تلاش ما اینست تا این صنعت در کمتر از پنج سال آینده به رتبه یک کشور برسد.
وی ادامه داد: برای کمک به این صنعت و صنعت کشتی سازی قول خواهیم داد، موانع برداشته و در جهت پیشرفت آن گام‌های مهمی را برداریم و اقدام در جهت توسعه کشور و استان هرمزگان در گروه وحدت و همدلی است.