استان بوشهر نیازمند تجهیزات ویژه مقابله با آلودگی‌های نفتی است

استان بوشهر نیازمند تجهیزات ویژه مقابله با آلودگی‌های نفتی است

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: استان بوشهر نیازمند ایستگاه مقابله با آلودگی‌های نفتی دریایی است و باید امکانات ویژه برای پاکسازی آلودگی در ساحل فراهم شود.

فرهاد قلی نژاد اظهار داشت: طی روزهای گذشته شاهد آلودگی‌های گسترده نفتی در دریا و سواحل استان بوشهر بودیم که هنوز منشأ دقیق این آلودگی‌ها مشخص نیست.

وی به بررسی کارشناسی منشأ آلودگی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به نوع این آلودگی‌ها و میزان گسترش آنها، بی‌شک منشأ آن از شناورها و نفتکش‌ها نبوده است و این آلودگی از سکوها یا خطوط انتقال انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان بوشهر از انجام عملیات پاکسازی سواحل تا رفع کامل آلودگی خبر داد و خاطرنشان کرد: ورود آلودگی به دریا متوقف شده است ولی هنوز آثار این آلودگی‌ها در دریا و ساحل وجود دارد که با همکاری دستگاه‌های مربوطه در حال پاکسازی هستیم.

وی تاکید کرد: ضمن بررسی دقیق موضوع و تلاش برای شناسایی منشأ این آلودگی‌ها، برخورد قانونی با مسببان این آلودگی صرت خواهد گرفت. انتظار داشتیم اطلاع‌رسانی به‌موقع برای رفع این آلودگی‌ها صورت می‌گرفت تا شاهد کاهش انتشار آن باشیم.

قلی نژاد از طراحی یک نرم افزار برای پایش آلودگی‌های دریایی و رصد وضعیت خبر داد و افزود: برای مقابله با آلودگی‌های نفتی در سواحل استان نیازمند امکانات ویژه و استقرار ایستگاه مقابله با آلودگی هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه آلودگی‌های نفتی در سواحل به صورت نیمه جامد هستند، دستگاه‌های ساحل‌روب کارایی لازم را برای جمع‌آوری ندارند و باید دستگاه ویژه‌ای برای این کار تأمین شود.