استان بوشهر تابستان سختی از نظر تامین آب خواهد داشت

استان بوشهر تابستان سختی از نظر تامین آب خواهد داشت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: استان بوشهر تابستان سختی از نظر تامین آب خواهد داشت.

ابوالحسن عالی ظهر پنجشنبه در بازدید استاندار بوشهر از تأسیسات آب‌شیرین‌کن اظهار داشت: امسال به خاطر شرایط خشکسالی و کمبود بارش‌ها تابستان سختی را از نظر منابع آبی پیش رو داریم.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده آب مورد نیاز استان بوشهر از استان‌های همسایه تأمین می‌شود افزود: ۳۰ تا ۴۰ درصد تولید آب استان بوشهر از لحاظ حجمی تابع منابع آبی زیرزمینی و بارش‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: به طور تقریبی آب‌شیرین کن‌ها و کاهش هدررفت می‌تواند تأثیر خشکسالی را کاهش دهد.

وی ظرفیت تولید آب از آب شیرین کن‌های استان بوشهر را حدود ۴۰ هزار مترمکعب عنوان کرد و ادامه داد: از محل آب شیرین کن ۱۷ هزار مترمکعبی بوشهر ۱۰ هزار مترمکعب آن بتازگی تأمین شده است.

عالی با اشاره به اجرای تأسیسات آب‌شیرین‌کن در سیراف و وحدتیه افزود: آب شیرین کن‌های دیگری در شهرهای دیگر استان در حال انعقاد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی است که بهره‌برداری از آنها ۴۰ تا ۴۵ درصد نیاز آبی استان را در افق ۲۵ سال آینده تأمین خواهد کرد.

تکمیل آب‌شیرین‌کن‌ها از اولویت‌های استان بوشهر است

در همین راستا، استاندار بوشهر در بازدید از پروژه‌های آب شیرین‌کن استان اظهار داشت: تأمین آب شرب پایدار در استان بوشهر به عنوان یک اولویت بسیار مهم در دستور کار است.

احمد محمدی‌‎زاده با اشاره به تلاش جدی برای تکمیل طرح‌های آب‌شیرین‌کن استان خاطرنشان کرد: آب شیرین کن ۳۵ هزارمترمکعبی بوشهر دارای پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی است که برای تسریع در تکمیل آن تلاش جدی داریم.

محمدی‌زاده تصریح کرد: هزینه شیرین سازی آب بسیار بالا است و با توجه به کمبود آب سدها و همچنین کاهش آب چاه‌ها باید صرفه جویی آب در اولویت جدی هم استانی‌‎ها باشد.