فوتی کرونا در فارس به یک نفر رسید

از ابتدای شیوع کرونا در فارس تاکنون ۵۰۴ هزار و ۵۱۲ نفر در فارس به این بیماری مبتلا شده اند

فوتی کرونا در فارس به یک نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازگفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۱۰۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۴۳ هزار و ۶۶۸ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۶۱ هزار و ۴۵۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۶۰ هزار و ۸۴۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۵۰۴ هزار و ۵۱۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
دکترسید روح الله حسینی همچنین از بهبودی ۴۹۴ هزار و ۱۵۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
وی با اعلام بستری ۱۰۲ بیمار جدید مبتلا و دارای علائم کروناویروس در شبانه روز گذشته در سطح بیمارستان‌های استان، افزود: با بستری موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند، به ۷۹۷ نفر رسیده که از این تعداد، ۱۱۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن یک هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را هفت هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: افراد بالای ۴۰ سالی که واکسن‌های سینوفارم، بهارات و کووایران برکت دریافت کرده اند، سه ماه پس از تزریق دُز دوم خود، برای دریافت دُز سوم، به مراکز تجمیعی واکسیناسیون سطح استان مراجعه کنند وافراد بالای ۶۰ سال نیز که واکسن آسترا زنکا یا اسپوتنیک استفاده کردند، بایستی پس از ۶ ماه از تزریق دُز دوم، برای دریافت دُز سوم مراجعه کنند.