ارجاع ۹ پرونده تخلف استاندارد در خوزستان به دادگاه

ارجاع ۹ پرونده تخلف استاندارد در خوزستان به دادگاه

سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان گفت: ۹ پرونده تخلف رعایت نکردن قوانین استاندارد در خوزستان برای رسیدگی به دادگاه ارجاع شد.

علی داودی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد بیان کرد: ۱۴ پرونده در این کمیته بررسی شده که ۹ پرونده به دادگاه ارجاع داده شده و بقیه به اماکن و سایر دستگاه‌های رسیدگی ارجاع داده شدند.

وی گفت: این پرونده‌ها در خصوص رعایت نکردن نکات و قوانین استاندارد در بخش مصالح ساختمانی و شهر بازی‌ها در خوزستان بوده است.

وی عنوان کرد: استفاده از کالای با کیفیت یکی از حقوق طبیعی هر فرد در جامعه است؛ به عبارت دیگر تمام عوامل موثر در تولید کالای مورد نیاز مردم ملزم به رعایت قوانین و ضوابطی هستند که قانونگذار درخصوص آن مورد وضع کرده است.

داودی ادامه داد: طبق قانون، در خصوص تقویت و توسعه نظام استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاها و خدماتی، اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این‌گونه کالاها و خدمات بدون علامت استاندارد و یا بدون تایید سازمان، ممنوع است و کالاهای مربوطه توقیف و پس از بررسی موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ ، با متخلف طبق ماده ۴۰ این قانون برخورد می‌شود.

سرپرست اداره کل استاندارد خوزستان گفت: از مردم تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین تر از حد استاندارد مراتب را با تلفن ۱۵۱۷ و یا پایگاه اطلاع رسانی isiri.org در سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.