ادعای نماینده کازرون درباره مبادلات پنهانی ایران و عراق

ادعای نماینده کازرون درباره مبادلات پنهانی ایران و عراق

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه عراق چگونه می‌خواهد پول ایران را بدهد نیاز به یک مذاکره دو طرفه دارد. ممکن است ما نیاز به کالایی داشته باشیم که به جای دریافت پول برق از عراق اقدام به تهاتر آن کنیم.

همزمان با سفرجواد اوجی، وزیر نفت ایران به کربلا، وزیر برق عراق اعلام کرد، بدهی‌های ایران را پرداخت میکنند. عادل کریم در نشستی خبری  تاکید کرد: با دولت توافق کردیم که بدهی های ایران را پرداخت کنیم.

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص صادرات برق از ایران به عراق گفت: مصرف برق در ایران زیاد است و به همین دلیل نمیتوانیم صادرات برق زیادی داشته باشیم اما وقتی می خواهیم دیپلماسی انرژی که زیر مجموعه دیپلماسی اقتصادی است را پی بگیریم باید خوش حساب باشیم.

وی در ادامه توضیح داد: اگر تصمیم گرفتیم برق صادر کنیم، نباید به خاطر مسائل داخلی، برق آنها را قطع کنیم. آنها می خواهند روی ما به عنوان یک شریک پایدار حساب بکنند. به همین دلیل باید به مردم بگوییم که ما نیاز به تامین ارز داریم و به همین دلیل روند صادراتی ادامه می‌یابد و به همین دلیل باید صبر داشته باشیم که ممکن است منجر به دو ساعت خاموشی در روز شود.

عباسی اشاره کرد که ما باید به طرف خارجی نشان دهیم می‌تواند به ما اعتماد کند زیرا ما به دنبال تامین ارز هستیم.

نماینده کازرون در مجلس در خصوص چگونگی دریافت بدهی ایران از عراق گفت: اینکه عراق چگونه می‌خواهد پول ایران را بدهد نیاز به مذاکره دو طرفه دارد. ممکن است ما نیاز به تهاتر کالایی داشته باشیم که عراق به جای پرداخت پول آن را تامین کند.

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: مردم باید به دولت و مسئولین اعتماد کرده تا آنها در مذاکرات نوع دریافت پول برق را حل کنند. یعنی وزیر خارجه و وزیر نیرو ممکن است در نهایت برای تهاتر معامله کنند.