یک فرانسوی مشهور: مسی شایسته قهرمانی است!

یک فرانسوی مشهور: مسی شایسته قهرمانی است!

روز یکشنبه فینال بزرگ جام جهانی قطر بین تیم های فرانسه و آرژانتین برگزار خواهد شد.

دیوید ترزگه در جام جهانی ۱۹۹۸ با فرانسه قهرمان جهان شد. اما به دلیل اصلیت آرژانتینی، قلبش برای تیم ملی آرژانتین هم می تپد.  ترزگه در گفتگو با TyC Sports گفت: «از نظر احساسی واقعا سخت است. دلم انتخاب یکی از این دو تیم را نمی خواست اما فینال زیبایی خواهد شد. همه منتظر این بازی هستیم. این دو تیم از نظر ویژگی ها و تاریخ از بهترین های جهان هستند.»

ترزگه آرژانتین را کمی بیشتر از فرانسه دوست دارد. او در ادامه گفت: «باز هم تاکید کنم که از نظر احساسی، با توجه به این مساله که لئو مسی آخرین جام جهانی خود را تجربه می کند، او را شایسته قهرمانی می دانم. او رویای مردم است اما این دلیل نمی شود که فرانسه هم رویای قهرمانی نداشته باشد.»

ترزگه در جام جهانی ۱۹۹۸ در ۶ بازی حضور یافت: سه بازی گروهی و سپس دور حذفی در مرحله یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی و نیمه نهایی. اما مربی «امه ژاکه» او را در فینال مقابل برزیل بازی نداد.

مهاجم سابق یوونتوس در مورد دوئل لئو امباپه هم نظر خود را بیان کرد: «فرانسه به اینجا آمده تا قهرمان جهان شود، در این شکی نیست. اینجا مساله سن و سال تفاوت ایجاد می کند؛ لئو در پایان دوران حرفه ای خود است و امباپه تازه کار خود را شروع کرده و همه نوع رکوردی را به ثبت خواهد رساند. آنها با هم در پاری سن ژرمن ترکیب کاملی هستند، اما آرژانتین برای مسی بازی می کند، همه چیز به او مربوط می شود.»