احداث پایانه دریایی بوشهر برای مسافران جام جهانی

احداث پایانه دریایی بوشهر برای مسافران جام جهانی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پروژه بین المللی مسافربری دریایی در بوشهر با هدف خدمت رسانی به مسافران جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در کشور قطر آغاز شده است که با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در مدت ۲ ماه به اتمام خواهد رسید.

محمد شکیبی نسب روز یکشنبه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه بنادر و دریانوردی استان بوشهر  با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اعلام کرد: بخش دریایی پایانه بین المللی مسافربری دریایی استان بوشهر در روزهای اخیر به پایان رسیده و بخش خشکی آن نیز تا قبل از آغاز جام جهانی آماده خواهد شد.

شکیبی نسب افزود: تاکنون چندین کشتی مسافربری و روروپسنجر برای ارائه خدمات در مسیر بوشهر - دوحه برای ایام برگزاری جام جهانی اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه بنادر و دریانوردی 

وی اظهار داشت: استان بوشهر در این راستا با احداث زیرساخت‌های موردنیاز ترددهای دریایی سعی دارد میزبانی شایسته برای هموطنان و بویژه فوتبال دوستان برای اعزام به کشور قطر و دیدن مسابقات جام جهانی باشد.

 مدیرکل بنادر و دریا نوردی استان بوشهر اعلام کرد: همزمان با هفته دولت هشت پروژه در بنادر این استان افتتاح و عملیات اجرایی چهار پروژه آغاز می شود که مجموع اعتبار آنها ۳۲۸ میلیارد تومان است.

وی افزود: همچنین در هفته دولت عملیات اجرایی چهار پروژه با ۲۶۸ میلیارد تومان اعتبار آغاز می‌شود که با اتمام آنها در مجموع برای ۵۶۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

شکیبی نسب عنوان کرد: تعمیرات اساسی پایانه بین المللی مسافربری دریایی بوشهر، لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ با حجم ۳۳۰ هزار مترمکعب، احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر و احداث پایانه بندری و محوطه‌سازی بندر دیر از پروژه‌هایی است که عملیات اجرایی آنها در این هفته آغاز می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: گیت موقت ورودی و خروجی مجتمع بندری نگین، قایق طناب گیری همیار سه  و پایان تعمیرات اساسی مخزن هوایی ۱۰۰ مترمکعبی و ساختمان ناوتکس بوشهر از پروژه‌های این اداره کل است که این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر اظهار کرد: قدمت تجارت بین الملل در استان بوشهر  به قرن‌های متمادی برمی گردد و معیشت مردم این استان همواره با  دریا و اقتصاد دریا گره خورده است.

محمدهادی رستمیان افزود: رهبر معظم انقلاب نیز همواره در کنار مسائل دانش بنیان تاکید ویژه بر اقتصاد دریا محور دارند که این مهم اهمیت پروژه‌های بندری را بیش از پیش نمایان ساخته است.