بیمارستان ۱۴۰۰ تختخوابی در شیراز احداث می شود

بیمارستان ۱۴۰۰ تختخوابی در شیراز احداث می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که به زودی عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۱۴۰۰ تختخوابی در این کلانشهر آغاز می‌شود.

سید وحید حسینی در دیدار رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به حضور اساتید مجرب و بنام ملی و بین المللی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز که روزانه علاوه بر مردم فارس، پذیرای بیمارانی از سایر استان های کشور است، به نگاه ویژه تری از سوی وزارت بهداشت و مسوولان استانی و کشوری نیاز دارد.

حسینی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیمارستان های جدیدی در شهرستان های استان فارس به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: در کلان شهر شیراز نیز چند بیمارستان به صورت خیریه و خصوصی ساخته شده است، اما بیمارستان دولتی در طی این مدت  ساخته نشده است و در حال حاضر به دو هزار و پانصد تخت بیمارستانی جدید برای ارایه خدمات با کیفیت در کلان شهر شیراز نیاز است.

او از پیگیری برای ساخت سه بیمارستان بزرگ در شیراز خبر داد و افزود: این مهم با تامین اعتبارات لازم و همکاری های بین بخشی مسوولان استانی و کشوری تحقق می یابد.

حسینی با بیان پیگیری مسوولان مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ساخت سه بیمارستان بزرگ در شیراز، از کلنگ زنی بیمارستان ۱۴۰۰ تختخوابی حضرت محمدرسول الله(ص) در آینده ای نزدیک خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به فرسودگی ساختمان بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز اشاره و اضافه کرد: این مرکز آموزشی درمانی بزرگ جنوب کشور نیز به ساخت بیمارستان جایگزین نیاز دارد که این مهم نیز در حال پیگیری است.

او همچنین گفت: مدیریت مطلوب و قوی مجموعه سلامت فارس در بحران کروناویروس و کمترین میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در فارس نسبت به میانگین کشوری را مرهون تلاش مدافعان سلامت، همکاری بین بخشی و مشارکت بی نظیر مردم استان هستیم.

حسینی همچنین به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اهداف جوانی جمعیت اشاره کرد و خواستار همکاری بیش از پیش اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و مجموعه شهرداری در خصوص استفاده از ظرفیت های موجود برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه و دیگر موضوعات سلامت محور شد.