احتمال جاری شدن سیل در استان بوشهر

تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی مد نظر ناشی از آب‌گرفتگی صوت گیرد

احتمال جاری شدن سیل در استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه جدیدی بارشی به استان از فردا خبر داد و گفت: احتمال آب‌گرفتگی موقت معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب محلی وجود دارد.

فرج‌الله شکوهی‌پور اظهار داشت: سامانه بارشی از دوشنبه‌شب در استان بوشهر فعال می‌شود و شاهد بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران، رعد و برق، وزش باد، وزش تندباد لحظه‌ای در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به فعالیت این سامانه تا آخر وقت سه‌شنبه بیان کرد: منطقه اثر این سامانه در سطح استان با تمرکز بر ارتفاعات شرقی و برخی نقاط شمالی و مرکزی استان بوشهر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از احتمال آب‌گرفتگی موقت معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب محلی و خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد، خبر داد و اضافه کرد: احتمال خسارت به محصولات کشاورزی حساس به بارش باران وجود دارد.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود که تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی مد نظر ناشی از آب‌گرفتگی، رعد و برق، وزش باد، احتیاط در صعود به ارتفاعات، پرهیز از سفرهای غیر ضروری صورت گیرد.

شکوهی‌پور تاکید کرد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد، غبار محلی و در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال با سرعت ۸ تا ۳۰، گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در فراساحل جنوبی ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰، گاهی ۱۲ سانتیمتر و در فراساحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲ سانتیمتر خواهد بود.