اجرای طرح "دریابست" در استان بوشهر آغاز شد

اجرای طرح "دریابست" در استان بوشهر آغاز شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: اجرای طرح "دریابست" بر اساس تصمیم کمیته مدیریت صید برای ممنوعیت صید گونه‌های آبزی خلیج فارس از امروز ۲۸ تیرماه در محدوده آب‌های این استان آغاز شد.

بهزاد حیدری افزود: این طرح تا قبل از آغاز  فصل صید میگو که تاریخ دقیق آن از سوی پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر تعیین می‌شود، ادامه دارد.

وی بیان کرد: دریابست به عنوان یک تصمیم حاکمیتی و مدیریتی برای حفظ ذخایر آبزیان و جلوگیری از صید شناورهای غیر مجاز در آب‌های ساحلی استان بوشهر اجرا می‌شود.

حیدری تاکید کرد: زمان و نحوه اجرای طرح دریابست در کمیته مدیریت صید که کمیته‌ای مشورتی شامل نمایندگان بخش‌های دولتی و تشکل‌های خصوصی است و راهبری فعالیت‌های صیادی در آب‌های ساحلی استان بوشهر را بر عهده دارد، مشخص شده است.

به گفته حیدری با اجرای این طرح هیچ شناور صیادی و غیر صیادی  از امروز ۲۸ تیرماه تا زمان آغاز فصل صید میگو به طور تقریبی در دهه اول مرداد ماه اجازه فعالیت صید آبزیان را در آب‌های استان بوشهر ندارند.

وی اضافه کرد: در صورت هرگونه فعالیت شناورهای صیادی در این مدت در آب‌های استان بوشهر به عنوان متخلف شناخته شده و طبق قانون با آنان برخورد می شود.

حیدری با اشاره به اینکه قایق‌های بدون مجور قبل از آغاز رسمی صید میگو اقدام به صید غیرمجاز می‌کنند گفت: برای کنترل و جلوگیری از صید این شناورها، یگان حفاظت منابع آبزیان با هماهنگی سایر دستگاه‌ها گشت زنی خود در آب‌های ساحلی این استان را افزایش می‌دهد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: ایجاد فرصت برابر برای بهره‌مندی جامعه صیادی در زمان صید و پیشگیری از صید غیر قانونی شناورهای غیر مجاز از جمله هدف‌های تعریف شده برای اجرای طرح دریابست است.