انتخابات را باطل کنید!

اعتراض تعدادی از قهرمانان کشتی المپیک، جهان و کشور به مجمع انتخاباتی هیات کشتی استان فارس/ معترضان به دیوان عدالت اداری شکایت کردند

 انتخابات را باطل کنید!

علی جمشیدپور- خبرنیوز/ در رابطه با انتخابات پرحاشیه هیات کشتی فارس، جلسه‌ای با حضور امید نوروزی قهرمان جهان و المپیک، مریم احمدی قهرمان کشتی بانوان جهان، همایون همای پور سرپرست هیات کشتی فارس و جمعی از مسئولین و پیشکسوتان کشتی استان و اصحاب رسانه برگزار شد.

امید نوروزی در این نشست گفت: در شرایط مناسبی که اکنون کشتی استان فارس دارد نباید به افراد ناصالح اجازه ورود به بدنه رشته اول ورزشی کشور را بدهیم تا خدایی نکرده به جایی برسیم که مانند سالیان گذشته آرزوی حضور یک ورزشکار واقعی را در تیم ملی داشته باشیم.

قهرمان کشتی جهان و المپیک با بیان این مطلب که فارس به عنوان قطب فرنگی کشور نامگذاری شده است، افزود: در این چند سال با همت خانواده کشتی استان موفق شدیم به بالاترین جایگاه کشتی کشور دست پیدا کنیم و با حضور کشتی گیران فارس در تیم ملی که بیش از 50 درصد از بدنه تیم ملی را تشکیل می دهند و همچنین با کسب 140 مدال المپیک، جهانی و آسیایی در عرصه بین المللی نیز نام این استان نه تنها به عنوان قطب کشتی فرنگی ایران بلکه به عنوان کانون کشتی فرنگی دنیا شناخته شده است.

وی در رابطه با برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست هیات کشتی استان فارس ابراز داشت: متأسفانه پس از 7 ماه که از اولین فراخوان برگزاری مجمع کشتی استان گذشته بود با تخلفات بسیار و چشم پوشی فدراسیون کشتی و اداره ورزش و جوانان فارس، با برنامه ریزی و مهندسی این مجمع برگزار و فردی که به زعم جامعه کشتی نمی‌تواند تأثیر مثبتی در این رشته ورزشی داشته باشد به عنوان سکاندار هیات کشتی فارس انتخاب شد.

قهرمان کشتی فرنگی جهان و المپیک اظهار کرد: این سناریوهای از پیش نوشته شده تنها برای این بوده که خانواده کشتی فارس را در مقابل هم قرار دهند تا از این آب گل آلود، ماهی صید کنند. به طور مثال در قوانین آمده است از کشتی گیران، فردی حق رأی دارد که آخرین و مهم ترین مدال را کسب کرده باشد که آن هم آقای میثم دلخانی است که برای حضور در مجمع انتخاباتی دعوت نشده.

نوروزی اضافه کرد: در حالی که کمتر از یک سال دیگر دوره 4 ساله ریاست فدراسیون کشتی به پایان می‌رسد اتفاقات غیرمترقبه ای به صورت تغییرات در رأس هیات‌های کشتی استانها به چشم می‌خورد که خبر خوشایندی نیست و به نوعی می‌توان پیش‌بینی کرد رئیس فعلی فدراسیون کشتی از هم اکنون مشغول جمع آوری رأی برای خود در انتخابات آینده است.

***

چند روزی است که از انتخابات هیات کشتی استان فارس می گذرد. انتخاباتی که با حرف و حدیث های بسیاری همراه است.  به دنبال این انتخابات تعدادی از اعضای هیات مجمع هیات کشتی استان فارس طی نامه‌ای به سرویس ورزشی خبرجنوب با اعلام مواردی این انتخابات را مردود دانستند و تقاضای ابطال آن را نمودند.

همچنین شکایتی در همین زمینه به دیوان عالی عدالت اداری ارسال داشتند. موارد نقض شده توسط برگزار کنندگان انتخابات از سوی امضا کنندگان نامه به شرح زیر می‌باشد:

1/  نقض ماده 4 دستورالعمل نحوه ثبت نام با موضوع فرآيند ثبت نام:

دوره چهارساله رئيس اسبق هيات كشتي استان فارس در تاريخ 20 اسفندماه سال 1400 به اتمام رسيده است و طبق دستورالعمل نحوه ثبت نام از داوطلبان پست رياست، اداره كل ورزش و جوانان مي بايست 60 روز قبل از اتمام دوره نسبت به معرفي دبير مجمع و انتشار فراخوان ثبت نام اقدام مي نموده است كه متاسفانه اداره كل ورزش و جوانان فارس در تاريخ 2 اسفندماه طي نامه 594111/213 به دبير وقت هيات كشتي استان فارس ابلاغ نموده و اين كار صورت پذيرفته كه طبيعتا با توجه به نقض ماده 4 و نيز به تبع آن فرصت اندك و غيرقانوني، عده زيادي موفق به ثبت نام نشده اند.

2/ نقض ماده 8 دستورالعمل نحوه ثبت نام با موضوع تعيين شرايط احراز داوطلبان:

پس از پايان مهلت ثبت نام، طبق بند 2 ماده 8 دستورالعمل، معاون ورزشي اداره كل استان موظف بوده است ظرف مدت 7 روز پس از ثبت نام با اخذ مدارك كامل داوطلبان و حصول انطباق آنها با مفاد 5 و 6 دستورالعمل، اسامي و مدارك افراد واجد شرايط را به ذينفعان و مراجع نظارتي ذيصلاح جهت طي مراحل قانوني ارائه نمايد كه متاسفانه اين ماده قانوني نيز رعايت نشده و يكي از دلايلي است كه منجر به تاخير بيش از هفت ماهه برگزاري مجمع انتخاباتي مذكور گرديده است.

3/ نقض مفاد فراخوان ثبت نام:

ثبت نام كنندگان (داوطلبان پست رياست) طبق فراخوان ثبت نام موظف بوده‌اند ظرف مدت 10 روز مدارك خود و نفرات پيشنهادي را تكميل و ارائه نمايند كه اين مورد نيز نه تنها انجام نگرديده بلكه شواهد و مستندات حاكي از آن است كه مدارك داوطلبان پس از چندماه، تكميل و به اداره كل تحويل داده شده است.

4/ نقض ماده 10 دستورالعمل نحوه ثبت نام با موضوع نحوه شركت در مجمع:

طبق بند 1 ماده 10 دستورالعمل، نايب رئيس مجمع مكلف است حداقل 15 روز قبل از برگزاري مجمع، تاريخ و دستور جلسه مجمع را در سايت اطلاع رساني اداره كل استان اعلام نمايد كه انجام نشده است.

طبق بند 5 ماده 10 دستورالعمل، نايب رئيس مجمع موظف است نفرات بندهاي 11 و 12 و 13 و 14 ماده هفت آيين نامه را حداقل 15 روز قبل از برگزاري مجمع مشخص نموده و به دبير مجمع اعلام نمايد كه ظاهرا انجام نشده است.

5/ نقض بند 12 ماده 7 آيين نامه نحوه فعاليت هيات هاي ورزشي با موضوع نفرات داراي حق راي در مجمع:

طبق بند 12 ماده 7 آيين نامه نحوه فعاليت هيات هاي ورزشي، يك نفر ورزشكار مرد و يك نفر ورزشكار زن از ميان ورزشكاران برتر سال منتهي به مجمع به پيشنهاد نايب رئيس مجمع و تاييد رئيس مجمع بايد در مجمع حضور و حق راي داشته باشند كه متاسفانه رئيس مجمع ورزشكاران برتر پيشنهادي را حذف نموده و ورزشكاراني را در ليست خود جاي داده است كه در سال منتهي به مجمع، هيچ گونه عنوان و مقامي را در سطوح مختلف بين المللي كسب ننموده‌اند. بنابراين قطعا در زمره ورزشكاران برتر منتهي به سال مجمع به حساب نمي‌آيند و ورزشكاراني در استان فارس حضور دارند كه در سال منتهي به مجمع از ايشان برتر بوده و عناوين آسيايي و بين المللي را كسب نموده‌اند كه مي طلبيد رئيس مجمع عدالت را رعايت نموده و نام آنها را در ليست خود مي گنجاند كه متاسفانه اين مورد احتمال ايجاد شبهه مهندسي در انتخابات را در پي خواهد داشت. (لازم به ذكر است كه حضور دو برادر هم نظر در يك انتخابات به خودي خود ممكن است شبهاتي را ايجاد نمايد).

6/ نقض بند 13 ماده 7 آيين نامه نحوه فعاليت هيات هاي ورزشي با موضوع نفرات داراي حق راي در مجمع:

طبق بند 13 ماده 7 آيين نامه نحوه فعاليت هيات هاي ورزشي، يك نفر مربي مرد و يك نفر مربي زن از ميان مربيان فعال با بالاترين مدرك مربيگري به پيشنهاد نايب رئيس مجمع و تاييد رئيس مجمع بايد در مجمع حضور و حق راي داشته باشند كه متاسفانه رئيس مجمع مربيان پيشنهادي داراي بالاترين مدرك مربيگري را حذف نموده و يك مربي با پايين‌ترين درجه مربيگري را در ليست خود جاي داده است كه متاسفانه اين مورد نيز احتمال ايجاد شبهه مهندسي در انتخابات را درپي خواهد داشت.

7/  نقض بند 14 ماده 7 آيين نامه نحوه فعاليت هيات هاي ورزشي با موضوع نفرات داراي حق راي در مجمع:

طبق بند 14 ماده 7 آيين نامه نحوه فعاليت هيات هاي ورزشي، يك نفر داور مرد و يك نفر داور زن از ميان داوران فعال با بالاترين رده داوري به پيشنهاد نايب رئيس مجمع و تاييد رئيس مجمع بايد در مجمع حضور و حق راي داشته باشند كه متاسفانه رئيس مجمع بانوي داور پيشنهادي فعال استان و داراي گواهي داوري را حذف نموده و احدي از بانوان را در ليست خود جاي داده است كه طبق اسناد و شواهد و استعلام از هيات كشتي استان فارس تاكنون هيچ گونه فعاليتي علي الخصوص به عنوان داور در هيات كشتي استان فارس نداشته كه متاسفانه اين مورد نيز احتمال ايجاد شبهه مهندسي در انتخابات را درپي خواهد داشت.

8/ نقش بند 8 ماده 3 دستورالعمل نحوه ثبت نام با موضوع وظايف دبير مجمع:

طبق بند 8 از ماده 3 دستورالعمل نحوه ثبت نام، دبير مجمع موظف است ده روز قبل از انتخابات مدارك اعضا، ابلاغ سرپرستان يا روساي هيات هاي شهرستاني را كنترل نمايد و همچنين معرفي نامه سازمان هاي داراي حق راي در مجمع را اخذ نمايد كه شواهد حاكي از آن است كه اين مورد مهم نيز هنوز انجام نشده است.

9/ نقض بند 7 ماده 3 دستورالعمل نحوه ثبت نام با موضوع وظايف دبير مجمع:

طبق بند 7 از ماده 3 دستورالعمل نحوه ثبت نام، دبير مجمع موظف است حداقل 7 روز قبل از برگزاري مجمع، زمان و مكان برگزاري مجمع را به همراه ليست اعضا به داوطلبين اعلام نمايد كه اين مورد نيز انجام نگرفته است.

10/ عدم اجراي كامل بند 2 از ماده 8 آيين نامه نحوه فعاليت هيات هاي استاني با موضوع برگزاري جلسه دوم مجمع:

طبق آيين نامه در صورتي كه مجمع در جلسه اول به حد نصاب لازم نرسد، جلسه دوم حداكثر ظرف يك ماه با دعوت رسمي (ارسال نامه كتبي يا پست الكترونيكي و فراخوان در سايت اداره كل) برگزار و حد نصاب رسميت جلسه، حضور نصف به علاوه يك اعضا خواهد بود. اين در حالي است كه مجمع دوم درست بلافاصله بعد از مجمع اول و 15 دقيقه بعد از فراخوان در سايت اداره كل ورزش و جوانان فارس بدون اطلاع رساني شفاهي و كتبي به 12 نفر از اعضاي مجمع برگزار گرديده است.

به گفته مطلعين، تخلفات بيشتري صورت پذيرفته است كه در آينده و با اطلاع به مراجع قانوني و نظارتي به شرح آنها خواهيم پرداخت.