آموزش مهارت به زندانیان راهکاری برای کاهش تکرار جرم است  

آموزش مهارت به زندانیان راهکاری برای کاهش تکرار جرم است    
زندانی خواسته یا ناخواسته وارد زندان می‌شود اما بیشترین آسیب را خانواده زندانی می‌بیند

رئیس کل دادگستری فارس عنوان کرد: آموزش مهارت به زندانیان راهکاری تاثیرگذار برای کاهش تکرار جرم است.

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم اختتامیه مسابقات آزاد مهارت زندانیان فارس، گفت: با راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال درون زندان‌های فارس، وضعیت حرفه آموزی و اشتغال بسیار خوب و مناسب است.

او افزود: هدف از راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال، پیشگیری از وقوع جرم است و طی بررسی‌های معاونت پیشگیری، افرادی که در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند در درون زندان جرمی مرتکب نشده و بازگشت مجدد به زندان ندارند.

رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد: زندانی خواسته یا ناخواسته وارد زندان می‌شود اما بیشترین آسیب را خانواده زندانی می‌بیند.

موسوی بیان کرد: از دیگر اهداف ما علاوه بر اشتغالزایی، ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌های زندانیان است که اکثر آنان توان و بضاعت مالی ندارند و در تنگنا هستند.

رئیس کل دادگستری فارس ادامه داد: با همکاری انجمن‌های حمایت زندانیان برای خانواده‌های زیر پوشش انجمن اشتغال پایدار ایجاد می‌شود تا آسیب‌های اجتماعی و مشکلات ناشی از مسائل اقتصادی متوجه این خانواده‌ها نشود.

رئیس شورای قضائی فارس گفت: هدف دادگستری و سازمان زندان‌ها این است که شاهد حضور گسترده مراکز فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها باشیم و بزودی تفاهم نامه همکاری بین دادگستری و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای منعقد می‌شود تا با کسب مهارت زندانیان و اشتغالزایی برای آنان، مجموعه قضائی استان نیز تأسیسات حقوقی به زندانیان واجد شرایط اعطا کرده و زمینه آزادی مددجویان بیشتر از گذشته فراهم شود.

او اظهار کرد: سازمان زندان‌ها، یکی از سازمان‌های موفق قوه قضائیه است که تاکنون توانسته اقدامات خوبی در زمینه رعایت حقوق شهروندی و باز اجتماعی کردن زندانیان در زندان‌ها انجام دهد.

رئیس کل دادگستری فارس افزود: استفاده از پابند الکترونیک در زندان‌ها رشد ۳۰۰ درصدی در استان داشته است و این تسهیلات قضائی توسعه می‌یابد.

حجت الاسلام موسوی تأکید کرد: امروز شاهد فعالیت‌های حرفه آموزی در همه زندان‌ها در رشته‌های مختلف خیاطی، چرم دوزی، جوشکاری، برق ساختمان، صنایع دستی، گلخانه و… هستیم و این مهارت‌ها باید با همکاری مراکز فنی و حرفه‌ای استان توسعه یابند تا شاهد کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها باشیم.