آمریکا خطاب به لبنان: دریافت کمک سوختی از ایران ممنوع!

آمریکا خطاب به لبنان: دریافت کمک سوختی از ایران ممنوع!
رسیدن سوخت ایران در مدت زمانی کوتاه به لبنان

بر اساس گزارشی که روزنامه الاخبار منتشر کرده، پس از چندین ماه ابهام، دولت آمریکا به صراحت اعلام کرد که در صورت موافقت لبنان با اهدای سوخت از سوی ایران، تحریم‌هایی علیه لبنان اعمال خواهد شد.

این روزنامه لبنانی اشاره کرد که اظهارات باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، حاکی از تداوم محاصره آمریکا در لبنان است.

الاخبار در این خصوص افزود: «مواضع مبهم آمریکا در خصوص اهدای سوخت ایران طی ماه‌های گذشته تنها با هدف حفظ فضای مثبت تعیین مرز‌های دریایی بوده است».

شایان ذکر است که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در آخرین سخنرانی خود گفت که آمریکایی‌ها به لبنان اجازه واردات گاز مصر، برق اردن و سوخت ایران را نمی‌دهند. در واقع، چند روز پس از سخنان نصرالله، آمریکا رسماً به لبنان اطلاع داده که نمی‌تواند سوخت ایران را حتی به صورت رایگان بپذیرد، زیرا نفت ایران به هر شکلی که مبادله شود، مشمول تحریم‌های آمریکاست.

اوایل مهرماه امسال، وزیر انرژی لبنان با بیان اینکه نتایج مثبت سفر هیئت فنی لبنان به ایران را به اطلاع میشل عون، رئیس جمهور لبنان رسانده است، گفت: با اهدای سوخت ایران به لبنان و نیز با دریافت سوخت از عراق، ساعات تغذیه [برق در لبنان] می‌تواند به ۸ تا ۱۰ ساعت برسد.

وزیر انرژی لبنان همچنین با تأکید بر رسیدن سوخت ایران در مدت زمانی کوتاه به لبنان گفته بود: «ایران مایل است دست یاری خود را به سرعت دراز کند و ما نیاز شدیدی به تأمین بهتر برق برای شهروندان داریم».

بیشتر بخوانید:

جزئیات حمله پهپادی به تانکرهای حامل سوخت ایران