آمادگی شهرداری شیراز برای به‌روزرسانی ورزشگاه حافظیه

آمادگی شهرداری شیراز برای به‌روزرسانی ورزشگاه حافظیه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: شهرداری این کلانشهر آمادگی دارد برای به روزرسانی تجهیزات و چمن ورزشگاه‌ حافظیه اقدام و آن را به محلی برای استعدادیابی ورزشی تبدیل کند که اگر محقق شود یکی از دغدغه ورزش‌دوستان برطرف می‌شود.

مصطفی مشفقیان یکشنبه یکم خرداد در یک کنفرانس خبری به تشریح برنامه‌ها و رویکردهای شورا و شهرداری شیراز در حوزه ورزش پرداخت و گفت: به جرات می‌توان گفت که این سازمان علی‌رغم گسترش حوزه فعالیت خود، اما با بیشترین تقاضای مردم در حوزه ورزشی از جمله ارائه سالن‌های ورزشی با تخفیف و احداث زیرساخت سالن‌های جدید ورزشی مواجه هست.

او با بیان اینکه این مهم نشان دهنده اهمیت ورزش است، اعلام کرد که امسال کلنگ احداث چند سالن چند منظوره و زمین چمن در مناطق ۲، ۵، ۷ و ۹ زده خواهد شد و ظرف دو تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز عنوان کرد: ١١ سالن غیرتوپی نیز در سایر مناطق کلنگ‌زنی می‌شود که برآوردمان این است که در بازه زمانی دو تا سه ساله تکمیل شود.

مشفقیان تصریح کرد: شیراز یکی از محروم ترین شهرهای کشور به لحاظ سرانه ورزش و فضاهای اختصاصی است. به همین دلیل شهرداری شیراز تکلیف احساس کرده که سرانه ورزشی با اقدامات برنامه‌ریزی شده افزایش پیدا کند.

او خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی این سازمان برپایه توسعه ورزش همگانی است و البته با رویکرد جدیدی که در شورا و شهرداری ایجاد شده، ما در بحث استعدادیابی، حمایت از ورزشکاران و حمایت از آنها در عرصه ورزش حرفه‌ای ورود خواهیم کرد که اتفاقات خوبی هم در این باره رقم خورده است.

معاون شهردار شیراز عنوان کرد: باشگاه ورزشی شهرداری شیراز که در آستانه راه‌اندازی است با همین نگاه و هدف در حال تکمیل است.

مشفقیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این نکته که تیم داری وظیفه شهرداری نیست و بلکه در ورزش پایه سرمایه گذاری می‌کنیم، گفت: تعامل خوبی بین ما و اداره کل ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی برقرار شده و اعلام می‌کنیم که آمادگی داریم با همکاری آنها در بحث ورزش قهرمانی گام‌های موثری برداریم.