آمادگی بصره برای پذیرش زائران از مرز شلمچه

آمادگی  بصره برای پذیرش زائران از مرز شلمچه
امید است که عراق در سطح عالی میزبان خوبی برای زوار اربعین حسینی باشد

استاندار بصره عراق از آمادگی بالا و برنامه ریزی مناسب این استان برای پذیرش زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه خبر داد.

اسعد العیدانی عصر امروز یکشنبه در نشست مشترک با مسئولان ایرانی در خصوص اربعین حسینی که در سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: ارتباطات بسیار خوبی بین دو استان خوزستان و بصره وجود دارد و امید است که بتوان خدمات خوبی را به زوار ارائه داد.

وی با تاکید بر اینکه هر زائری که به عراق سفر کند باید بدون در نظر گرفتن ملیت با آغوش باز از او استقبال ‌شود، افزود: امید است که عراق در سطح عالی میزبان خوبی برای زوار اربعین حسینی باشد؛ علاوه بر مدیران سطح استان بصره، مدیران شهری نیز در این سفر مرا همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به ارائه خدمات و امکانات به زائران حسینی گفت: ۸۰ درصد کارها اجرایی شده و مابقی آن نیز در روزهای آینده انجام می‌شود؛ حدود یک هفته پیش یک جلسه با همه دستگاه‌های امنیتی از جمله حشدالشعبی برگزار شد تا زائر به سلامت زیارت کند.

العیدانی با عنوان اینکه پیش بینی شده که ۲ میلیون زائر از شلمچه به کشور عراق وارد شوند، تاکید کرد: مدیریت بنادر، بخش خصوصی، دستگاه‌های امنیتی و… همه بسیج شدند تا در موضوع حمل و نقل زائر کمک بشود.

وی از آماده‌باش ۱۵۰ آمبولانس خبر داد و افزود: تدارک لازم برای راهنمایی زائران در بصره در نظر گرفته شده است و از مواکب درخواست شده که در مسیر شلمچه در دو طرف جاده مستقر شوند.

استاندار بصره عراق گفت: در خصوص شرایط بحرانی و مشکلاتی که ممکن است رخ دهد، این توجیه را به مسئولان مرز اعلام می‌کنم در صورت بروز هرگونه حادثه اگر خودروی امدادی ایرانی زودتر از عراق می‌تواند حضور پیدا کند با آن خودرو همکاری لازم به عمل آید.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم همکاری‌ها همچنان در بالاترین سطح ادامه داشته باشد و به نوبه خود سعی می‌کنم حتی نیمه شب هم در مرز حضور داشته باشم.