آماده‌باش مراکز درمانی خوزستان در پی پیش‌بینی وقوع گرمای شدید

آماده‌باش مراکز درمانی خوزستان در پی پیش‌بینی وقوع گرمای شدید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آماده‌باش مراکز درمانی در پی پیش‌بینی وقوع گرمای شدید در استان خوزستان خبر داد.

دکتر حبیب حی‌بر، با اشاره به آماده‌باش بیمارستان‌ها برای مقابله با بحران افزایش دما اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر و رطوبت هوا و شرجی تا پایان این هفته، افزایش حامل‌های مصرف انرژی و احتمال بروز گرمازدگی وجود دارد بنابراین علاوه بر هماهنگی با استانداری، فرمانداری و ادارات برق باید برق اضطراری سالم بیمارستان‌ها و مکان‌های حساس مرتبط با زنجیره سرد، ذخایر و نگهداری دارو و فرآورده‌های حساس مانند واکسن تامین شود که در این خصوص دستور لازم داده شده است.

وی افزود: همچنین دستور داده شده که در بخش‌های پرخطر مانند اتاق‌های عمل، بخش‌های اورژانس، بخش‌های ویژه و خصوصا بخش‌های بیماران مبتلا به کرونا به دلیل وابستگی شدید و لحظه‌ای به اکسیژن، نوسانات برقی بسیار جدی کنترل و نظارت شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در خصوص پیش‌بینی احتمال هر گونه اختلال در سیستم برق اضطراری و اقدام لازم به منظور تامین برق دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و کپسول‌های اکسیژن به تعداد کافی در بخش‌های اورژانس ویژه و بخش‌های بیماران مبتلا به کرونا نیز دستور لازم داده شده است.

حی‌بر بیان کرد: در این شرایط، به صورت مستمر عملکرد صحیح و به موقع سامانه تامین برق اضطراری که در زمان قطع برق وارد مدار می‌شود و آماده به کار بودن مولد برق اضطراری پشتیبان بررسی می‌شود.