آماده‌باش مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد برای موج برف و سرما

غافلگیری دستگاه‌های اجرایی قابل توجیه نیست

آماده‌باش مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد برای موج برف و سرما
بازدید مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد از اکیپ‌های دستگاه‌های خدمات رسان

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آغاز فعالیت سامانه بارشی برف در این استان گفت: اخطارهای لازم برای انجام اقدامات پیشگیرانه برای عبور و مرور ایمن به دستگاه های اجرایی صادر شده و در این زمینه قصوری پذیرفتنی نیست.

علیرضا نیکروز در حاشیه بازدید از اکیپ‌های دستگاه‌های خدمات رسان با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر آغاز فعالیت سامانه بارشی برف و باران در استان افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته فعالیت این سامانه بارشی از بعدازظهر شنبه ۲۴ دی ماه آغاز و تا پایان فردا یکشنبه ۲۵ دی ماه ادامه خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه با پیش‌بینی‌های انجام شده غافلگیری دستگاه‌های اجرایی قابل توجیه نیست، اظهارکرد: طبق هشدار صادر شده از سوی مدیریت بحران به دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان از همه شهرداران، بخشداران و فرمانداران می‌خواهیم تمهیدات لازم را بیاندیشند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد بر انجام عملیات شن و نمک پاشی در محورهای مواصلاتی، جاده‌ها و معابر استان تاکید و خاطرنشان کرد: ضروری است که شهرداری یاسوج و سایر شهرداران مناطق سردسیری نیز نسبت به رصد و پایش معابر و خیابان‌های شهرها برای عبور و مرور ایمن خودروها اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند چرا که قصور در این خصوص پذیرفتنی نخواهد بود.

نیکروز بر لزوم صرفه جویی در منابع انرژی به خصوص گاز در فصل زمستان تاکید و تصریح کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از مردم همیشه همراه می‌خواهیم حمایت و مشارکت خود را در این زمینه داشته باشند و با مصرف حداقلی و مدیریت صحیح امکان استفاده از گاز پایدار را برای سایر هموطنان فراهم کنند.

وی همچنین بر ضرورت پرهیز از سفرهای غیرضرور و آماده باش دستگاه امدادرسان شهری و جاده‌ای تاکید کرد و ادامه داد: با فعالیت سامانه بارشی احتمال کاهش دید و لغزندگی محورهای کوهستانی وجود دارد، بنابراین از رانندگان می‌خواهیم ایمنی سفر را رعایت کنند و حتی المقدور در مسیرهای کوهستانی و برف گیر تردد نداشته باشند.