آماده باش هلال احمر خوزستان در پی اطلاعیه بارش شدید باران

احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن روان آب‌ها در مسیل ها و طغیان برخی رودخانه های فصلی

آماده باش هلال احمر خوزستان در پی اطلاعیه بارش شدید باران
مردم همکاری لازم را با تیم های امدادرسان داشته باشند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: تیم های امدادی این جمعیت در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید به استان در روزهای پایانی هفته جاری در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

امیرعباس نجفی روز چهارشنبه بیان کرد: با توجه به اطلاعیه‌های اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص ورود سامانه بارشی و شدت بارش ها از روز چهارشنبه هفته جاری تا اواخر هفته و احتمال وقوع سیلاب و جاری شدن روان آب‌ها در مسیل ها و طغیان برخی رودخانه های فصلی، تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر خوزستان در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

وی افزود: تمامی توان پشتیبانی امدادی در پایگاه های عملیاتی و شعب هلال احمر آماده به کار شده و تیم های تخصصی و پشتیبانی این جمعیت نیز آماده پاسخگویی سریع به سوانح احتمالی و ارایه خدمات امداد و نجات به متاثران از شرایط جوی پیش بینی شده هستند.

نجفی افزود: از مردم استان خوزستان درخواست داریم با توجه به اخطارهای عوامل امدادی مبنی بر پرهیز از توقف در حاشیه رودخانه ها ، همکاری لازم را با تیم های امدادرسان داشته باشند و در صورت نیاز به دریافت خدمات امداد و نجات از طریق شماره گیری شماره ۱۱۲ مراتب را اطلاع رسانی کنند.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان سامانه بارشی در روزهای پایانی هفته جاری وارد استان می شود که در برخی مناطق استان احتمال بارش باران تا یکصد میلیمتر نیز پیش بینی شده است.

جمعیت هلال احمر خوزستان اعلام کرد از ابتدای فصل زمستان تاکنون به ۴۷۷ نفر آسیب دیده از بارش باران و برف در استان امدادرسانی انجام شده است.