وداع زودهنگام فوتبال شیراز با جام حذفی

آلومینیوم 2- فجر 0؛ شاگردان خطیبی در حذفی هم می‌تازند

وداع زودهنگام فوتبال شیراز با جام حذفی

تیم های لیگ برتری از مرحله یک شانزدهم نهایی وارد مسابقات جام حذفی شدند و بعد از انجام قرعه کشی تنها شاهد دو تقابل تماماً لیگ برتری بودیم؛ یکی از این تقابل ها مربوط به دیدار تیم های آلومینیوم اراک و فجرسپاسی شیراز می شد؛ این دیدار امروز از ساعت 14 در ورزشگاه امام خمینی اراک و با قضاوت یاسر همرنگ آغاز شد.آلومینیوم اراک طی ده هفته نخست لیگ برتر هیچ شکستی متحمل نشده و با دریافت تنها دو گل و بازی هایی زیبا هم اکنون با 20 امتیاز در مکان سوم جدول رده بندی است. حریف این تیم در بازی امروز، فجرسپاسی بود که در اولین فصل بازگشتش به لیگ برتر، بد کار نکرده و با 10 امتیاز دوازدهم است.

دو تیم بازی امروز را با ترکیب های زیر شروع کردند:

آلومینیوم: عرفان اسفندیاری، رامتین سلیمان‌زاده، امیرمحمد هوشمند، میلاد فخرالدینی، پوریا آریاکیا، مصطفی احمدی، محمود قائدرحمتی، اسماعیل شریفات، امید سینگ، علیرضا نقی‌زاده و نیما درودی بازیکنان اصلی رسول خطیبی به شمار می رفتند.

فجرسپاسی: حسین ملک‌علیایی، امید منصوری، علی ملایی، رضا خانی، محمدرضا خدری، علی نبی‌زاده، حمید نعمتی، اتابک زارعی، شهرام گودرزی، میلاد احمدی و سجاد عبدویی بازیکنان منتخب علی‌اصغر کلانتری بودند.

شرح بازی:

نیمه اول: آلومینیوم بازی را بهتر از حریف آغاز کرد و در همان 20 دقیقه نخست چند موقعیت خطرناک را روی دروازه فجر ایجاد کرد؛ شوت دیدنی آریا کیا که ریباند آن را قاید رحمتی در موقعیت آفساید به گل تبدیل کرد، اولین موقعیت خطرناک این بازی بود. اراکی ها به حملات خود ادامه دادند و می توانستند در دقیقه 28 با ضربه سر دیدنی هوشمند به گل برسند که این ضربه با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت. فجر در ادامه کار را متعادل کرد و موقعیت هایی هم روی دروازه آلومینیوم داشت اما نیمه اول در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم: بازی در 45 دقیقه دوم خیلی زیبا شروع شد و آلومینیوم روی یک ارسال ایستگاهی خطرناک تا آستانه باز کردن دروازه فجر پیش رفت اما توپ از کنار دروازه با اختلاف اندک به بیرون رفت. در ادامه شاهد تداوم حملات اراکی ها بودیم ولی فجر هم چند موقعیت در این میان ایجاد کرد که اگر کمی خوش شانس بود می توانست دروازه را باز کند. با نزدیک شدن به دقایق پایانی از تب و تاب بازی کاسته شد و بازی با نتیجه 0-0 به وقت های اضافه کشیده شد.

وقت های اضافه: در شرایطی که فجر بازی خوبی در 15 دقیقه نخست انجام داد و حتی می توانست دروازه آلومینیوم را باز کند، میزبان در 15 دقیقه دوم حملات خود را از سر گرفت و روی شوت سرکش قائد رحمتی تیر دروازه حریف را لرزاند. در حالی که 110 دقیقه از تقابل دو تیم گلی به همراه نداشت، شاگردان خطیبی در ده دقیقه پایانی کار دو بار موفق به باز کردن دروازه فجر شدند تا پیش از کشیده شدن کار به ضربات پنالتی، پیروزی را مال خود کنند. امیر هوشمند در دقیقه 110 و امیر نوری در دقیقه 1+120 دو گل میزبان را در این دیدار به ثمر رساندند تا تیم شان راهی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی شود.


پیکان 1 - قشقایی 0؛ قشقایی هم مسیر فجر شد

پیکان تهران توانست در ورزشگاه دستگردی به سختی قشقایی شیراز را از پیش رو بردارد و به جمع شانزده تیم نهایی صعود کند.

پیکان در شرایطی مقابل قشقایی لیگ یکی کار سختی داشت که مجتبی حسینی سرمربی خودروسازان در کنفرانس خبری پیش از بازی نیز گفته بود که تیم‌های دسته‌های پایین‌تر با انگیزه فوق العاده‌ای در جام حذفی شرکت می‌کنند و باید از بازی مقابل قشقایی ترسید.

 این مسابقه بسیار سخت و درگیرانه برای دو تیم دنبال شد و پیکان در نیمه نخست فرصت بسیار مناسبی داشت که از شیرازی‌ها پیش بیفتد. پیکانی‌ها در دقیقه 23 صاحب موقعیت مناسبی برای گلزنی از روی نقطه پنالتی شدند که این فرصت را مهدی محبی از دست داد. بازیکن پیکان در مصافی تک به تک با گلر قشقایی و در شرایطی که فرصت گلزنی از روی نقطه پنالتی را داشت، با مهار مناسب وی مواجه شد تا دو تیم با تساوی کار را دنبال کنند و قشقایی بازنده به رختکن نرود.

تلاش دو تیم برای گل‌زنی در نیمه دوم نیز حدود سی دقیقه ثمری نداشت تا اینکه پیکان بار دیگر صاحب ضربه پنالتی داشت. این بار غلامرضا ثابت ایمانی که خووش پنالتی را گرفته بود پشت این ضربه حساس ایستاد و توپ را به سمت راست دروازه‌بان زد و در شرایطی که گلر قشقایی بازهم جهت توپ را تشخیص داده بود چند سانتی‌متر کم آورد تا گل برای پیکان به ثمر برسد.

 در ادامه نیز تلاش بیش از پانزده دقیقه‌ای قشقایی برای به تساوی کشاندن بازی ثمری نداشت تا این تیم شیرازی خیلی زود از جام حذفی خداحافظی کند. مجتبی حسینی با توجه به دو بازی سخت و پرفشار مقابل استقلال و پرسپولیس و همچنین پیشرو بودن بازی با سپاهان از بازیکنانی که کمتر در لیگ به میدان رفته بودند استفاده کرد و پیروزی ارزشمندی را در طول نود دقیقه به دست آورد.