آفتاب گرگ و میش در شهر

آفتاب گرگ و میش در شهر

فیلم سینمایی "آفتاب گرگ و میش" به تهیه کنندگی لیلا اشرفی و محسن دانشوربیری و به کارگردانی محسن دانشوربیری، به بخش مسابقه هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلمِ شهر راه یافت.

فیلم سینمایی “آفتاب گرگ و میش” پیش از این، در بخش آزاد فیلم بلند داستانی پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس (فارس) جایزه بهترین فیلم سینمایی را کسب کرد.

 این فیلم در آوردگاه سینمایی شهر،  ببا فیلم‌هایی نظیر خورشید، شنای پروانه، موقعیت مهدی، دسته دختران، بدون قرار قبلی، مرد بازنده، یدو، شب طلایی، پروا، ملاقات خصوصی، هناس، منصور، وانتافه، ایمو و آبادان یازده۶۰،  که اغلب منتخبین بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر سال‌های  ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ بوده اند،  رقابت می‌کند.

“آفتاب گرگ و میش” روایتگرِ زندگی روزمره شخصیتی روستایی به نام هرمز خیریست که برای به دست آوردن یک شغل و زندگی آرام مجبور به مهاجرت از روستا به شهر می شود و در شهر اتفاقات ناخواسته ای برایش رقم می‌خورد.

هرمز آینه تمام نمای بسیاری از انسانهای طبقه متوسط و ضعیف جامعه میباشدکه برای برطرف کردن ساده ترین نیازهای روزمره زندگیشان دچار چالش هستند. اما تلاش میکنند شریف زندگی کنند تا به هر بهانه و ابزاری اسیرآسیب و بزهکاری نشوند.

جهان آفتاب گرگ و میش خاستگاه همزیستی مسالمت آمیز خانواده هایی است که هرکدام به انحاء مختلف قربانی آسیب های اجتماعی شده اند و به تبع آن آسیب، زندگی روزمره آنها از حالت تعادل خارج و موجبات مهاجرت اجباری آنها را فراهم کردهاست.

لیلا اشرفی تهیه کننده این فیلم گفت: این فیلم ثابت کرد که در کشور و درمیان هنرمندان و فعلان عرصه هنر به ویژه سینما و تلویزیون در شهرستانها، هستند کسانی که توانایی های قابل توجهی دارند و تنها نیاز به حمایت دارند تا بتوانند آثاری فاخری با موضوعاتی ناب و ویژه را ، حتی درعرصه های بین المللی تولید و ارائه کنند.

در این فیلم مجتبی رنجبر، طاهره شریفی، آوا فرمانی، هادی دهقان، پریسا درافشان، فلما معلمی، مریم اللهوردی و محسن نگهداری ایفای نقش می‌کنند.