آغاز هوشمندسازی توزیع آرد در فارس

در طرح فروش نان از طریق دستگاه کارت خوان هوشمند سقف اعتبار خرید نان برای هر نفر لحاظ می‌شود

آغاز هوشمندسازی توزیع آرد در فارس

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی فارس از نصب ۵۱۰ دستگاه کارت خوان در نانوایی‌های این استان خبر داد و گفت: طرح هوشمند سازی یارانه آرد در فارس به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در کشور اجرا می‌شود.

مهدی جمالی دوشنبه ۱۶ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح به صورت آزمایشی پس از استان‌های قزوین و زنجان و همزمان با خراسان شمالی به‌ منظور توزیع عادلانه آرد و کوتاه کردن دست دلالان و قاچاقچیان در فارس اجرا می‌شود. 

او با تاکید بر اینکه تدابیر لازم برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی طرح اندیشده شده است، تصریح کرد: نرم افزار موجود تمام فرایند خرید آرد تا فروش نان را کنترل می کند، بنابراین احتمال تخلف بسیار کاهش پیدا کرده است.

به گفته جمالی؛ در طرح فروش نان از طریق دستگاه کارت خوان هوشمند سقف اعتبار خرید نان برای هر نفر لحاظ می‌شود و در صورتی که در زمان خرید از کارت‌های تکراری استفاده شود، علاوه بر اینکه سیستم هوشمند به کاربر و کاربران سیستم هشدار می‌دهد، از اعتبار کارت نیز کسر می‌شود.

او بیان کرد: استفاده از کارت تکراری برای فروش نان بیشتر و بهره مندی از یارانه بیشترتقریبا منتفی است، کما اینکه با توجه به وصل بودن به حساب سپید سپه (حساب خرید آرد) فروش نان باید متناسب با خرید آرد باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی فارس با بیان اینکه در صورت فروش نان بیشتر از میزان آرد خریداری شده توسط نانوا سامانه به کاربران ناظر هشدار می‌دهد، افزود: اکثر نانواهای استان انسان‌هایی زحمت کش، شریف و پاک دست هستند و در شرایط سخت نسبت به طبخ و عرضه نان در کمال سلامت اقدام کرده‌اند.

جمالی عنوان کرد: از سوی بانک عامل به هریک از واحدهای خبازی یک دستگاه کارتخوان هوشمند تحویل شده که اگر زیر ساخت‌ها اجازه دهد، سایر بانک‌ها هم می‌توانند مجوز نصب دستگاه کارتخوان هوشمند در تأمین نانوایی بگیرند، و با نصب آن خدمات بانکی خود را به مردم ارائه دهند.