آغاز ساخت بیمارستان نمازی شماره دو، سال جاری

معاون عمرانی استانداری فارس: با هر دستگاهی که در راستای پیشرفت مگاپروژه های استان همکاری نکند، برخورد می شود

آغاز ساخت بیمارستان نمازی شماره دو، سال جاری

سهیلا رفیعی نژاد/ نیمه اول سال در حال اتمام است و افتتاح ده ها پروژه مهم در هفته دولتی که گذشت شامل 85 پروژه جهاد کشاورزی، 70 پروژه مربوط به شهرداری ها، 67 پروژه  بنیاد مسکن، 93 پروژه کمیته امداد،53 پروژه نوسازی مدارس،49 پروژه راهداری و حمل و نقل، 39 پروژه آبفا فارس، 36 پروژه صنعت، معدن و تجارت و 32 پروژه مربوط به شهرک های صنعتی و 30 پروژه علوم پزشکی همه نشانگر پیشرفت قابل توجه این طرح هاست. با این وجود پیشبرد سریع تر پروژه های عمرانی فارس در نیمه دوم سال جزو اولویت های استانداری است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در این باره به «خبرجنوب» گفت: ما بر اساس اولویت های استان و برنامه ریزی هایی که صورت گرفته پروژه های عمرانی را در نیمه دوم سال پیگیری می کنیم. محمود رضایی کوچی افزود: با توجه به وضعیت خشکسالی های اخیر و بحران آب در استان، افتتاح چندین پروژه در این حوزه برای نیمه دوم سال پیگیری می شود.

معاون عمرانی استانداری فارس افزود: در حوزه آب تکمیل عملیات آبرسانی خط دو به شهر شیراز یکی از پروژه های مهمی است که نیمه دوم امسال به نتیجه می رسد. در این باره به منظور افزایش حجم آب ورودی مناطقی از شیراز که بیشتر شامل غرب و جنوب شیراز می باشد، حجم آب از حدود 750 لیتر در ثانیه به 3000 لیتر در ثانیه افزایش می یابد و این بر بهبود فشار آب در مناطق یادشده تاثیر قابل توجهی می گذارد. 
رضایی در ادامه آبرسانی به شهر قیر که رو به اتمام است، آبرسانی به 330 روستا و برخی شهرستان ها مانند حاجی آباد داراب و استهبان و مناطقی از شرق استان نیز از دیگر طرح های قابل بهره برداری استان در شش ماه دوم سال 1401 دانست. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: در حوزه راه هم برخی از قطعات مربوط به پروژه های بزرگراه جهرم -لار و بزرگراه فسا -داراب در ماه های آینده افتتاح می شود. 

رضایی افزود: تعدادی از این پروژه های بزرگ استان نیز در راستای توسعه خدمات درمانی جنوب کشور است و در همین خصوص ساخت بیمارستان نمازی شماره 2 که 1000 تخت خوابی است و در غرب شهرجانمایی شده، نیمه دوم سال شروع می شود ساخت بیمارستان میان رود نیز در اولویت های ما است.

 معاون استاندار فارس افزود: بیشترین مشکلات ما در خصوص پروژه های عمرانی مهم استان عمدتا بحث تامین منابع و استفاده از ظرفیت های مالی است چرا که پروژه های آزادراهی و ریلی اعتبار بسیاری می خواهد و به منظور پیشبرد آن ها باید از سایر ظرفیت ها نیز استفاده شود.

رضایی با بیان اینکه به منظور تسریع روند پروژه ها باید مشارکت ها افزایش یابد عنوان کرد: هر دستگاهی در راستای انجام و تسریع مگاپروژه ها همکاری نکند و یا با استانداری در راستای انجام مگاپروژه ها هماهنگ نباشد برخورد می شود. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت ها و پروژه های استان در راستای کاهش ترافیک شیراز نیز گفت: در این باره بزرگراه شهید سلیمانی نیمه دوم امسال در شیراز افتتاح می شود. همچنین با استقرار شهردار جدید راه حل های جدیدتری به منظور کاهش ترافیک در شیراز ارائه و اجرایی می شود. 

رضایی افزود: با توجه به اینکه مهرماه با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها بار ترافیکی شهر بیشتر می شود، مطابق عرف سالیانه تمهیداتی به این منظور اعلام می شود و تصمیمات در این باره طی روزهای آینده به مردم اطلاع رسانی می شود. 

وی  ساماندهی سرویس های مدارس و افزایش زمان بهره برداری از مترو  را جزو این راهکارهای عملیاتی دانست.

معاون عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه پروژه های قابل توجهی در هفته دولت افتتاح شد، عنوان کرد: سعی داریم در دهه فجر پروژه های بیشتر و اثربخش تری را در استان به مردم ارائه دهیم .

 رضایی با اشاره به تاکید استاندار فارس بر اتمام پروژه ها و بعد افتتاح، تصریح کرد: نه تنها در مناسبت هایی مانند هفته دولت و دهه فجر، در تمامی ایام سال تاکید ما این است که هیچ پروژه های نیمه تمام افتتاح نشود.

وی ابراز امیدواری کرد که با مشارکت های بین بخشی و تامین  اعتبارات مورد نیاز، پروژه های موجود سرعت بیشتری گیرد و طرح های جدیدتری هم به منظور توسعه استان ارائه گردد.