آغاز بارش‌ها درشهرستان‌های استان فارس

آغاز  بارش‌ها درشهرستان‌های استان فارس

سامانه بارشی که از عصر روز سه شنبه وارد استان فارس شده است از ظهر امروز، پنجشنبه در مناطق غربی استان همچون شهرستان کازرون فعال شده است.

این بارش سبب آبگرفتگی در برخی معابر شهر کازرون شده است. در حال حاضر براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های هوشمند جاده‌ای بارش باران خفیف در محور‌های منتهی به شهرستان کازرون گزارش شده است. بنابر اعلام اداره هواشناسی کازرون در کمتر از یک ساعت حدود ۲۶ میلی متر باران در این شهرستان باریده است.

بر اساس گزارش‌های هواشناسی استان فارس بارندگی‌ها از امروز در مرکز، غرب و شمال غرب استان فارس ادامه خواهد داشت و پیش بینی شده است که شدت بارش‌ها از عصر امروز باشد.

علیمردانی کارشناس اداره کل هواشناسی فارس با اشاره به فعال بودن سامانه بارشی تا دوشنبه دهم مرداد در استان ادامه داد: وزش باد شدید موقتی، رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف استان پیش بینی شده است و برای نقاط غرب، جنوب و شمالی استان احتمال بارش تگرگ هم وجود دارد.

جاری شدن آب در روستای دوراه بوانات

در پی فعالیت سامانه موسمی در شمال شرق استان فارس، روان آب ها در کوچه باغ های روستای دوراه شهرستان بوانات جاری شده است. دیروز هم بارش باران موجب جاری شدن سیل در کوچه‌های روستای سیمکان شهرستان بوانات شد.

آماده باش راهداران فارس/استقرار ۵۰۰ راهدار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از آماده باش راهداران استان در پی هشدارهای هواشناسی خبر داد و گفت: ۵۰۰ راهدار آماده خدمات‌رسانی به کاربران جاده‌ای هستند.

علیرضا راستیار خاطرنشان کرد: همچنین در راستای اجرای اهداف پدافند غیرعامل از ابتدای امسال تنقیه و لایروبی پل‌های استان توسط ادارات تابعه شهرستان‌ها انجام شده و طی روزهای اخیر از مناطقی که احتمال عبور روان آب‌ها در آن وجود دارد بازدید لازم به عمل آمده است.

راستیار عنوان کرد: با توجه به تجربه مدیریت سیل در سال‌های گذشته، در حال حاضر با تمام توان لجستیکی و اعزام ماشین‌آلات سنگین به شهرستان‌ها بر اساس اولویت‌های مورد نظر طبق اهمیت راه‌ها، در حوزه راهداری برای مقابله با بحران احتمالی آمادگی لازم را داریم.

او تصریح کرد: محورهای مواصلاتی فارس از طریق بیش از ۲۵ دوربین نظارتی به صورت آنلاین توسط مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل در حال رصد و پایش است که به محض تغییرات جوی و شروع بارش‌ها اقدامات پیشگیرانه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

مدیرکل راهداری فارس گفت: از تمام هم استانی‌ها و کاربران جاده‌ای تقاضا داریم با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر کشور در روزهای اخیر، حتما قبل اقدام به سفر حتما از طریق سامانه پاسخگویی شبانه‌روزی ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها اطلاع حاصل کرده و حتما به توصیه‌های ایمنی و هشدارهای هواشناسی توجه کنند.