بازگشت به سبک سامورایی

شگفتی آسیایی‌ها در جام جهانی آسیایی/ ژاپن از شکست مقابل «آلمان بزرگ» پیروزی ساخت

بازگشت به سبک سامورایی

در ادامه رقابت های جام جهانی 2022 آلمان در الخلیفه دوحه به مصاف ژاپن رفت و شگفتی دیگری خلق شد. قهرمان 4 دوره رقابت ها با نتیجه  2 بر یک مغلوب چشم بادامی های آسیا شد.

در چهارمین روز از رقابتهای جام جهانی ۲۰۲۲ تیم های ملی آلمان و ژاپن که در گروه E حضور دارند از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه خلیفه مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه با نتیجه ۲ بر یک به سود نماینده آسیا خاتمه پیدا کرد.

گل نخست آلمان را در این بازی ایلکای گوندوگان (۳۳ - پنالتی) به ثمر رساند. در ادامه ریتسو دوآن (۷۵) توانست گل اول ژاپن را وارد دروازه آلمان کند تا بازی به تساوی کشیده شود. گل دوم ساموراییها را هم تاکوما آسانو (۸۳) زد.

بعد از پیروزی عربستان مقابل آرژانتین حالا ژاپن هم یکی از بزرگان و مدعی جام جهانی را  شکست می دهد.

غافلگیری آلمان با تعویض هیجانانگیز

مهاجم تعویضی ژاپن چهار دقیقه پس از ورود به زمین دروازه آلمان را باز کرد.

ساموراییها در نیمه اول دیدار مقابل آلمان با وجود زدن ۶ شوت، هیچکدام را به داخل چارچوب دروازه مانوئل نویر نزدند و این گلر را به دردسر نیانداختند ولی در نیمه دوم نمایش حساب شده شاگردان هاجیمه موریاسو و حملات زهردارتر این تیم، آنها را به گل تساوی رساند.

مانوئل نویر در دقیقه ۷۳ اولین موقعیت جدی ژاپن که پس از برخورد به مدافع آلمان در آستانه ورود به دروازه بود، با کف دست و واکنش تماشایی از روی خط برگشت داد تا این دفع توپ، فقط یک کرنر نصیب ساموراییها کند ولی دو دقیقه پس از آن دروازه او باز شد.

کائورو میتوما که در دقیقه ۵۷ به ترکیب ژاپن اضافه شده بود، در دقیقه ۷۵ با یک نفوذ سریع و تند و تیز از جناح چپ زمین تا پشت محوطه جریمه و یک پاس در عمق، تاکومی مینامینو را راه انداخت تا این بازیکن از زاویه بسته شوتزنی کند، اما ضربه او با دفع توپ ناقص مانوئل نویر همراه شود و همین توپ به تور دروازه بچسبد.

ریتسو دوآن چهار دقیقه پس از ورود به زمین، توپ ریباند شده مینامینو توسط نویر را با شوت محکم تبدیل به گل کرد تا دومین شوت در چارچوب ساموراییها گل تساوی این تیم را به همراه داشته باشد و ۱۰ دقیقه بعد هم گل دوم را توسط یک بازیکن تعویضی دیگر(تاکوما آسانو) به ثمر رسانند و در آستانه برتری قرار بگیرند.

ترکیب تیم آلمان: مانوئل نویر، آنتونیو رودیگر، داوید رام، جاشوآ کیمیش، کای هاورتز (۷۹ - نیکولاس فولکورگ)، سرژ گنابری (۹۰ - یوسف موکوکو)، توماس مولر (۶۷ - جوناس هافمن)، جمال موسیالا (۷۹ - ماریو گوتزه)، نیکلاس سوله، ایلکای گوندوگان (۶۷ - لئون گورتسکا)، نیکو اشلوتربرگ.

ترکیب تیم ژاپن: شوئیچی گوندا، کو اتاکورا، یوو ناگاتومو (۵۷ - کائورو میتوما)، واتارو اندو، تاکفوسا کوبو (۴۶ -تاکهیرو تومیاسو)، جونیا ایتو، دائچی کامادا، ائو تاناکا (۷۱ - ریتسو دوان)، هیروکی ساکای (۷۵ - تاکومی مینامینو)، مایا یوشیدا، دایزن مائدا (۵۷ -تاکوما آسانو).

داور: ایوان سیسنروس (السالوادور)

ورزشگاه: بین‌المللی خلیفه

گل: ایلکای گوندوگان (دقیقه ۳۱ از روی نقطه پنالتی) برای آلمان - ریتسو دوان (۷۵) و تاکامو آسانو (۸۴) برای ژاپن