آسمان استان بوشهر تا روز پنجشنبه بارانی است

آسمان استان بوشهر تا روز پنجشنبه بارانی است
احتمال وزش بادهای شدید جنوبی وجود دارد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی آسمان این استان تا روز پنجشنبه هفته جاری بارانی است.

پیام مساعدی اظهار کرد: در این مدت طی ساعت‌هایی برای استان بوشهر و بویژه نیمه شمالی وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق و وزش بادهای شدید جنوبی (بویژه در مناطق شمالی و مرکزی) پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: از آغاز سامانه بارشی اخیر در استان بوشهر تاکنون بنادر امام حسن با ۶ و گناوه با دو میلی‌متر به ترتیب شاهد بیشترین میزان بارش در استان بوشهر بودند.

مساعدی ادامه داد: همچنین تا روز پنجشنبه به سبب وزش باد شدید، خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود که در این راستا نسبت به تردد شناورهای و بویژه شناورهای سبک و تفریحی هشدار داده می‌شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد شدید و طی ساعت‌هایی با بارش پراکنده باران و گاهی رگبار و رعدوبرق پیش بینی شده است.

مساعدی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب جنوب شرقی با سرعت ۱۴ تا ۴۲ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا ۱۸ تا ۵۸ گاهی بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۴۰ سانتیمتر و در نواحی شمالی و مرکزی گاهی بیش از سه متر پیش بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر دریا ساعت ۰۰:۰۳ و مد ساعت ۱۶:۱۶ پیش بینی می‌شود.